8/4

Idag kom Sandra och Linnéa och red igen, gick riktigt bra! Linnéa som bara ridit ett par gånger tidigare var superduktig!
Lite problem med sitsen först, men så fört hon kom på det gick det som en dans! Piroschka är ju inte alltid det enklaste hästen, så jag var mäktigt imponerad måste jag säga!
Hon hade bra balans och följsamhet, var bestämd med ändå mjuk, perfekt storlek för Piroschka också!
Glömde kameran i väskan idag, så ni får bild från förra gången de var här ist!



Sandra red Melwin! de var också duktiha, var ju längesedan hon red, och han är ju ung. Lite bogar som hoppas ut här och där, men jag tycker det får vara så med en unghäst som är under igångsättning!
Tror ibland att hon blir lite för ivrig både med sig själv och hästen.
Sedan fick hon visa prov på sin balans när han började skutta omkring också! och den var kvar!! ha,ha tur för henne..



Lite fint med solen som skiner! :)

Så måste jag ju berätta att jag red honom för någon dag sedan, gick så superbra!
Han är verkligen duktig, trampar så jäkla mycket med bakbenen! Ser ja honom aldrig själv från maken, så är kul att se hur fin han faktiskt är när någon annan rider!
Nåväl, tillbaka till den dagen jag red, han hade skött sig utmärkt hela ridpasset( annars brukar han alltid ha något fuffens för sig) sedan när jag var nöjd och skrittade av var det som om han kom på att han inte stollat sig något, så hästen gör helt enkelt två bocksprång och sedan fortsätter som vanligt i skritten! ha,ha , han är så jäkla go! börjar kännas mer och mer sorgligt att han ska säljar..
aja, här får ni i alla fall ett ganska inte så vackert kort på oss, men den bjuder vi på!
Eller rättare sagt, han är fin som alltid, men hans ägare..



ha,ha

aja, kram på er ses imorgon!
Publicerat: 2009-04-08 @ 22:54:10


2 kommentarer
Postat av: Martina Berggren

Vad myysigt :) !

2009-04-09 - 10:30:27 | URL: http://mberggren.blogg.se/
Postat av: Sara Buder

jaa! så är det när man bor mitt ute i skogen! :)

2009-04-09 - 20:13:47 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0