balfrisyrdags!

Tänkte att jag var tvungen att komma in i "balfrillafeelingen", är ju inte så ofta jag gör balfrisyrer direkt, så Elina ställde upp som testperson!

Eftersom tre av de jag ska göra vill ha flätor i luggen tänkte jag att det är passande att fixa en sådan frilla.
Så jag gjorde en utbakad fläta runt hela huvudet för att sedan göra en liten uppsättning på sidan men lite hår som hängde ner. Har varit tveksam till om det verkligen skulle bli bra med en sådan fläta, trodde att det skulle bli bättre att fäsra en fläta i löshår. Så får det bli, det blev inte latastrofalt med det egna håret, men just så som jag har tänkt blir det femti gånger bättre med löshår! Men nu har jag provat i alla fall!



Svårt att få det att fastna på bild, men här ser ni det viktigaste av uppsättningen i alla fall. Tänkte vara lite försiktig med tupering och volym, har en förmåga att ta i lite för mycket ibland. Men jag tror ändå att lite mer volym skulle bli ännu bättre. När det är den stora dagen får det bli löshår som gäller i flätan också, blev inte alls nöjd med denna.

   Är ju svårt att se på bilden, det är så mycket skuggor. Men när jag gör på riktigt blir den mycket mer volym, det är en sak som är säkert!
Tror att det kommer bli bra, nu har jag ju testet frisyren en gång, så vet hur jag ska göra för att förbättra den, med några pärlor eller blommor i tror jag det blir jättebra!
Publicerat: 2009-04-03 @ 10:17:05


3 kommentarer
Postat av: Martina Berggren

WOW :o Du är ju riktigt duktig! men du har väl inte gått frisör? vart har du lärt dig??

2009-04-03 - 16:00:56 | URL: http://mberggren.blogg.se/
Postat av: Sara

ha,ha nej du, frisör gick jag inte! Men var sugen på det.. nja, jag tycker bara det är roligt att fixa lite, är självlärd!



och tack så jättemycket var roligt att höra!

2009-04-03 - 19:38:48 |
Postat av: hajer! :)

Hej!

du är sjukt duktig ser jag!

Jag bor i eksjö och är fett intresserad av att du skulle kunna få fixa mitt hårsådär.

Jag skulle kunna betala dig och så såklart.

Skulle vilja ha den frysiren till skolavslutningen.

Om detta låter intressant för dig så får du jätte gärna komentera i min blogg så hör jag av mig!

skitdktigt :)

2009-05-07 - 16:54:32 | URL: http://www.butterflyfly.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0