barfota utan strumpor och skor..

Kanske var jag lite för optimistisk till våren igår när jag beslutade att det var dags att strutta omkring barfota. Fick ett par blickar när jag gjorde entré på ICA utan något på fötterna.. men är det vår så är det! man får ju mycket bättre vårfeeling om man tar av sig strumpor och skor! Man idag har jag ont i halsen som f*n, men det är säkert av någon helt annan anledning..



Inte Piroschka, utan Melwin på bilden, men han är en sån schnygging att han får vara med på bild idag!

Igår var jag duktig och tränade! Först red jag Piroschka på ängen, hon var jätteduktig! Dock tog det ett tag innnan hon gav sig och gjorde som jag ville, hon är lite envis den damen. Hon ville mest tuffa på, hon tror visst att det är farten det går ut på. Starka hästar behöver man ofta rida på olika sätt, en del gäller många små mjuka förhållningar på, en del behöver mer omslut av benen och så vidare. med Piroschka och säkert många andra fungerar det bäst om man bara har ett stöd i handen utan att ge med sig. Det kan bli lite av en dragkamp ett tag även om det inte är så att jag segdrar henne i munnen (ska man inte göra på någon häst) men jag håller bestämt kvar min hand, seean får hon dra och göra vad hon vill, men jag håller hansen i samma läga samtidigt som jag via säte, vikt och skänkel kräver att hon ska trampa under sig och forma sig. Efter en stund inser hon att det blir bekvämare för henne att sluta dra, för så fort hon slutar dra i handen och istället sänker huvudet kommer hon undan trycket i munnen och får en eftergift. Det tog ett tag innan hon insåg det igår, vilket resulterade i en genomblöt häst, men hon blev riktigt fin sen!
Passade bra att Sandra och hennes kompisar kom och skrittade ut på dem idag så hon fick röra lite lätt på sig. Bilder kommer senare från det!

Efter ridningen begav jag mig in till stan för att gymma med Damir och Chrille. Körde lite bänk, tar det jui inte superseriöst, så vet inte hur mycket jag körde på varje vikt, men kom i alla fall upp till 40 kg. Känner mig så dålig bland alla biffar som springer omkring där, jag tror att jag ska tjuvträna lite.. Körde lite andra övningar i armar och bröst, samt några marklyft. Känns av idag vill jag lova! Är så kaxig när jag tränat armarna lite, just när jag tränar blir musklerna lite uppumpade så springer omkring och spänner mig och känner på armarna i smyg sen.. ha,ha
Sedan blev det ca 25 min på crosstrainern eller vad den hetar, Förbrännde i alla fall 200 kalorier på den såg jag.
Jag måste ju självklart också betätta att jag deffar nu, det ni! Damirs kompisar gör alltid det, tycker det låter lite coolt, så nu gör jag med det. Ska träna lite mer och gå ner ca 4 kg i vikt. (Finns en tanke bakom förutom att se lite fastare ut), då kan jag nämligen vara med i en lägre viktklass om jag ska tävla i styrkelyft! det blir nog jättebra.

Ska gå ut och ta stallet nu tror jag, skönt att få det gjort, kanske tar mig i kragen för tredje gången idag och gör lite mer matte också..

hejdå!

  puss puss!
Publicerat: 2009-04-04 @ 19:56:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0