Det är redan över

Jag har så svårt att förstå det. Detta var verkligen inte beskedet jag förväntade mig. Hade gjort en lista jag skulle fråga veterinären om.. borde jag använda back on track om nätterna? Kan jag få ett igångsättningsschema denna gången? Kan brosket vara skadat? bör jag få någon som är riktigt kunnig att se över så att sadeln verkligen passar till 100%?
Jag trodde man behandlade ännu en gång, jag trodde det räckte med att operera lite så vard et bra..
Har blundat för hur det skulle kunna sluta, har inte riktigt velat lyssna till det negativa.
" Du kände det nog på dig egentligen"
Tanken har väl slagit mig, det klart, men kände det på mig, nej verkligen inte!
Inte ens när hon sa att vi borde gå och prata om det i enrum kopplade det, jag fick verkligen en chok när jag hörde orden
" Det bästa för honom är att han avlivas" Och det bara snurrar, Orden hoppas rund, jag vet inte riktigt vad hon sa, men "avlivas" ekar hela tidien i mitt huvud.
avlivas avlivas avlivas
AV livas. ta av livet. göra slut på livet.
Och hon sa att den enda som mår dåligt av det är jag. Han vet ingenting.
Men vad jag vet är att jag har en liten häst utanför fönstret. Han är bara fem år och det bästa han vet är att rusa runt i hagen. Juast nu står han där och pillar med något bakom en sten. Då och då tar han ett steg och han ser inte halt ut, inte det minsta. När han känner för det tar han ett varv i full fart, blir rädd för något, hoppar och kråmar sig. och han ser lycklig ut. han går ju i hagen och verkar trivas med livet, jag vill inte ta det ifrån honom!
det gör bara ont, ont överallt. mitt huvud spränger och jag ser så suddigt.
Jag ska gå ut till honhom nu, hade tänkt att lastträna denna veckan, han går på så fint, men vill inte stå stilla så länge man inte kör. Jag skulle ju träna på det. Vi skulle ju starta en dressys i sommar, jag har ju försökt så, jag ville verkligen, jag trodde verkligen. När Safir inte fanns längre la jag allt hopp hos honom, Men det värsta är över. Safir var värre, men då var jag förberedd. denna gången ska jag inte skjuta honom ifrån mig, som jag har ångrat att jag gjorde det med henne.
Publicerat: 2009-04-23 @ 13:38:50


1 kommentarer
Postat av: Älskling

Jag lider med dig Älskling... Detta var det värsta som kunde hända, och inte trodde man det...

2009-04-23 - 13:57:15 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0