provridit candela, sminkkväll, läkarbesök och mys!

Det häsliga vädret har hållt i sig även om det ite är riktigt lika varmt som det varit. Idag regnade det på morgonen, luktar så härligt efter det!
I Söndags åkte jag Tii Martina för att provrida hennes häst, ska göra det lite då och då framöver! :)
Det var en riktigt trevlig liten dam, hon var dock riden på ett helt annat sätt än vad jag rider. Jag säger inte att det sättet är fel, men jag tycker det finns bättre. Det första jag märkte när jag satt upp och tog tyglarna var att hon direkt krympe framför mig. Många tycker det är postivt, hästen böjer på halsen och kortar ihop sig. Jag vill hellre ha en häst som växer framför mig, lite svårare att få till, mer jobb, men det blir bättre. Så vad jag gjorde var att jag direkt krävde att hon skulle gå framåt. Huvudet far lite hit och dit, likaså kroppsdelarna, men fram gick hon. Det är från dethär läget jag vill börja arbeta med hästen. Går det inte framåt finns det inte så mycket att jobba med. När hon väl gick fram som jag ville började jag kräva rakriktning,samt att hon skulle böja sig någorlunda på böjt spår, men ändå använda yttersidan = samling. Gandska stel var hon, så jag krävde inte så mycket. jag var hela tiden noggrann med att inte korrigera henne med händerna, utan skönkel, vilket gör att hästen arbetar på ett mer ärligt sätt.
Det var nu hon märkte att jag red på ett helt annat sätt än vad hion var van vid, nu behövde hon både gå framåt och jobba.. vilket hon tyckte var jobbigt, hon böjade grymta och ha sig riktigt ordentligt! Då och då blev det ett par missförstånd, jag ville trycka in en bog, hon trodde det var en galoppfattning. I slutet blev hon ändå ganska fin, fortfarande mycket att jobba med, men det var en väldigt positiv häst som tog det hela mycket bra! Hon
Vill bara poängtera att jag med detta endast beskriver hur jag brukar rida, jag klagar alltså inte på de som rider Candela annars! alla ryttare har olika stilar, jag har denna.
Bilder kommer kanske senare, Martina var flitig med att fota, tror dock de flesta blev tämligen ocharmerande!

På Måndagen skulle jag jobbat, men eftersom jag har fått så hiskeligt ont i ett öra tog jag ledigt. Älskling och jag var en sväng och åt på Salt`n Pepper. Det kommer vi inte göra igen.. Salladsbaren var jättebra, goda kryddor och stor variation på grönsaker. Vi beställde örtmarinerad kyckling med klyftpotatis och sötsur sås, lät riktigt gott!
Blev oerhört besviken när tallrikarna kom in. Där låg en kycklingfilé och en och en halv potatis. EN OCH EN HALV!!
Ska det vara lagom för en person?! Riktigt snålt tycker iaf jag!
Dock smakade ju potatisen bra, men det klart- är ganska svårt att misslyckas med potatis!
Den örtmarinerade kycklingen smakade absolut ingenting, den var dessutom ganska torr, vilket jag tyckte var väldigt jobbigt då värken i örat även spridit sig ner i käken.. hade svårt att tigga, så tog säkert 30 min att få ner den lilla portionen..

Senare på kvällen var det dags för en smink kurs, den var jättebra! Det var Linnéa Borefors som höll i den, tillskillnad från en annan kurs jag var på fick man lära sig riktigt bra saker! Vi fick arbeta med id smink, ett jättebra mineralsmink!
Det är BRA för huden, så gör absolut inget om man sover i det osv! Så nu ska jag fixa sånt smink, har några ögonskuggor redan, och de är jag verkligen jättenöjd med!

 

Linnéa fixar skuggan på Sandra!

Vi sminkade bara ena halvan av ansiktet eftersom man inte ser så stor skillnad om man sminkar hela, mineral produkterba ser så naturliga ut, så man ser ut att ha helt naturligt perfekt hy!
Mineralskuggorna kan man äver variera otroligt mycket! Drar man det bara över huden blir den ljus, inte så täckande, duttar man in den blir den skarpare och mer täckande. doppar man pebseln i vatten först blir den metallic aktig och kan även användas som eyeliner. sedan kan man blanda dem med lite lypsyl så kan man ha denb som läppstift, eller med genomskinligt lack så kan man ha den som nagellack! Hur kul som hellst!

Så idag var jag också på vårdcentralen för att kolla upp mitt öra som jag ju nämnde har gjord så sjukt ont! Visade sig att mintrumhinna har gått sönder, så fick en remiss till jönköping..

Annars har helgen bestått av väldigt trevliga stunder med älsklingen! Love yah! <3
Publicerat: 2009-04-28 @ 15:20:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0