halvfemdrink

vad fan, snart ska man ju iväg och dricka o festa, så tänkte att jag lika gärna kunde börja nu. Har satt på potatisen, och ska plocka iordning saker, kan vara lite roligare om man har en drink att smutta på.
många av er vet sökert inte det, men jag har ett ganska stort intresse för olika sorters drinkar. Tycker det är jättekul och testa sig fram och blanda, oftast blir det jag som tar på miog rollen som bartender när vi är ute.
Söta drinkar till på gränsen sliskiga och mjölkdrinkar är väl mina favortier. Jag är ganska kräsen, så det jag inte tycker om dricker jag helt enkelt inte. Så länge det inte är något jag beställt på ett uteställe förstås, för jag är ganskla snål också, det jag har betalat för ska jävlar drickas upp också!

drinken jag gjorde idag är anpassad efter ett ganska stort glas, så ta lite mindre om ni bara har normalstora hemma.
Jag har använt :
*4 cl kruskovac ( vad fan är det undrar ni, och det undrar jag också, men fråga någon av era blattekompisar så ordnar det sig. Smakar bra iallafall!)
*2 cl licor 43 ( det är något sam ALLA borde ha hemma. Passar till allt, så har du svårt att få till drinkarna, använd bara denna dryck, skänkt från ovan! helt underbar!
*2 cl passionfruit drinkmix
*skaka i shaker, fyll upp resten med mjölk, häll i glaset och drick!

Använd fantasin för att göra det roligare, fruktkött, mixad persika eller något annat gott som passar bra.
Ganska söt, men är ändå lite drag i den, kan jämföras lite med rosa pantern, fast annorlunda smak. sedan är det ju bara att hälla i lite mer mjölk om det blir för starkt. drinken får en fin pastellorange ( finns det en färg som heter så?) färg.
Dricks med sugrör.


Sår den inte i barskåpet redan, så se till att få dit den snabbt!
Publicerat: 2009-08-17 @ 17:02:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0