Jag kom in!!

Nu har jag precis kommit hem från en fullspäckad dag på internationella handelshögskolan. Ska vara hemma en liten stund, ta det lite lugnt, sedan blir det en del festande ikväll..
Men som sagt, jag kom in utan några större svårigheter, och flera bakom mig i reservkön kom in också.
Glad och förv'ntansfull men samtidigt en stor ora är väl känslorna jag har nu.
Självklart är jag glad att jag kom in, främst för att då slipper jag plugga upp betygen på komvux. Men jag börjar inse att detta verkligen är på riktigt. Jag har fem år av slit framför mig. Bara till första kursen, obligationsrätt med juridisk metod ( ja ni hör ju bara på namnet) så behöver jag minst 14 böcker! Vad fan, EN kurs!!!
En lärare sopm berättade om programmet sa att det var det tuffaste man kunde läsa där, och jag betvivlar henne inte..
Minst 20 stycken trodde de skulle hoppa av för att man inte klarar det, hoppas verkligen inte jag blir en av dem.
I normala fall är jag en av de mest envisa människor som finns, men nu har jag inte helt ställt in mig mentalt på att jag faktiskt ska göra detta, jag var så inställd på att jag inte kom in.
Men får försöka ta tag i det och göra så bra jag kan och lite till, för utbildningen leder till bra jobb och fet lön!

Ska plocka iordning på lite fler saker, laga lite mat och sedan dra mig till cocktailpartyt!

Ha det fint!
Publicerat: 2009-08-17 @ 16:40:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0