Kolmården!

Igår var vi i Norrköping för att köpa en bar till lägenheten ( visar den i ett senare inlägg när den är ihopsatt ). Vi passade på att göra ett besök på Kolmården.
Med oss hade vi Damirs mamma, moster och kusin Lejla. Först skulle vi titta på vargar och lodjur, men inte helt oväntat höll de sig undan, så det kunde vi gkömma. De är ju väldigt skygga djur, men jag har haft turen att se ett i verkligheten, dock var det väldigt längesedan och bara en kort stund. Men jag kommer ändå ihåg att det var väldigt vackert och att jag blev jätterädd för det!

Sedan gick vi förbi skogshundarna som var riktigt söta!


Skogshundarna från Afrika


Kamelerna


någon sorts oxe jag inte kommer ihåg namnet på, men deras svansar såg ut som hästsvansar


Elefanterna var söta! Dock hade de en väldigt liten inhängnad om man jämför med de andra djuren..


Det var dags för dem att få äpplen! Alla stog ocg viftade och ropade, var riktigt kul att se! Dessutom fanns det två små ungar med i flocken, supersöta!


En mamma med unge, Ecco tror jag namnet var på den lilla..


Tigrarna låg och vilade en bir bort, så var svårt att få bra bilder..


Delfinerna är ju sååå underbara! Har sedan jag varit liten drömt om att få bada med delfiner, men än har det inte blivit av..


De ser så vänliga ut, verkligen underbara och imponerade djur


Här ser ni wayne som var med på en uppvisning, han får avslute detta inlägg. Visst är han otroligt vacker?
Publicerat: 2009-08-04 @ 16:09:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0