Piroschka

Idag tog jag ett konditionspass med den lilla damen, och svettig blev hon! det är så svårt att köra på lagom mycket när man har en så pigg häst bara. men vi tog och galloperade en ganska lång sträcka i ett någorlunda lugnt tempo sedan mycket trav. Hon bleb genomblöt och i slutet av galoppen fick jag pusha på henne lite. Saden skrittar mab i fem minuter och hon är lika pigg som när vi började ridturen..
Så hemvägen taktade hon mest, men jag tyckte ändå att det faktiskt fick räcka med galopp för idag, hon har ju inte blivit riden så länge!
Svalka benen i sjön hann vi också med innan vi kom hem.
Imorgon ska hon få ta det lugnt, hanna ska rida ut med henne en sväng och dagen efter kör jag nog ett dressyrpass..

Publicerat: 2009-08-07 @ 20:36:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0