Piroschka!

Igår var jag och hoppade med Piroschka med de andra tjejerna i stallet. Piroschka har ju inte varit igång ordentligt på länge, tror det var två år sedan jag hoppade med henne, så tänkte ta det lite lugnt.. det visade sig att vi inte direkt hade samma tankar, hon satsade mot varje hinder, verkligen sög tag i dem!
Det var jag minst sagt inte beredd på, som hon var förr var hon så osäker på varje hinder, jag var hela tiden tvungen att övertyga henne om att hon klarade av att ta sig över hindret. Igår fick jag ta tag i henne ganska ordentligt framför hindrena så hon inte skulle komma för snabbt!
Är verkligen jätteglad och nöjd över henne, blir så glad när man märker att hon tycker det är kul!
Hoppade ju inte så högt, men är säkrast att ta det lugnt..

Nästa gång jag hoppar får jag tvinga med mig någon som kan ta lite kort!

Hon är så fin den lilla skruttan! :)
Sedan hjölpte jag de andra lite med hoppningen. Som med hs så många andra låg de största problemen i att man släppte yttersidan och inte höll i ändå fram till hindret. När det väl fungerade gick det jättebra för alla!
Så kul att så små saker kan göra så stor skillnad, var verkligen roligt att jag fick så bra respons från ryttarna sen ocskå, alla var nöjda!
Publicerat: 2009-08-01 @ 16:20:54


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0