provridning

Nu har jag kommit tillbaka från stallet, de som skulle provrida Piroschka har ju varit här!
Väldigt trevliga människor måste jag säga, fastnade lite för dem redan på telefon, men det klart, man kan ju inte lämna hästen till folk bara för att de är trevliga. Vi har ju inget bra ställe att rida på hemma, så åkte till Eksjöholm och lånade ridbanan där. Eftersom hon var så stark och jobbig igår när jag satt upp på henne så tog jag med ett träns med bett idag.
Hon fungerade faktiskt riktigt bra på det! När sedan tjejen skulle rida blev jag skeptisk. Först såg det ut som att hon inte kunde mycket alls, fungerar kanske på andra hästar, men Piroschka behöver verkligen ridas ordentligt. Sedan när nervositeten släppte och hon vågade agera på hästryggen var det som en helt annat ekipage!
Jag kommer ju själv ihåg hur det var när jag skulle provrida, man var ju hur nervös som helst!
Ja, som sagt, hon började rida ordentligt och det gick alldeles utmärkt, formen var fin och hon red mjukt. Sedan var det dags för lite hoppning, blev någon miss här och där, men det gick verkligen bra med tanke på att de inte känner varandra, Piroschka har ju dessutom inte blivit riden ordentligt på länge.

Jag hoppas verkligen att de tycker att det gick lika bra som jag gjorde, för jag kan inte tänka mig att hion skulle kunna få det mycket bättre än där!
Men det återstår ju att se förstås..
Publicerat: 2009-08-30 @ 12:54:05


3 kommentarer
Postat av: Jenny

besök min bloppis. 100 annonser och det mesta kostar inte mer än 50kr!!

www.jennsansklader.blogg.se

2009-08-30 - 17:36:37 | URL: http://pennypie.blogg.se/
Postat av: ida

Hej där!

har addat dig på msn så vi kan pratas vid om pris m.m !

mvh Ida

2009-08-30 - 19:15:21 | URL: http://idzs.blogg.se/
Postat av: Emelie - hästskötare i Spanien

aldrig lätt med nya hästar!

2009-08-31 - 00:00:18 | URL: http://forslof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0