tatueringen

Tänkte att det är dags att visa tatueringen jag gjorde för ett tag sedan. Det står alltså Safir, namnet på en häst jag haft. Det är en vacker och sorglig historia jag bär med mig om henne, och jag kommer aldrig någonsin hitta en för mig så speciell häst igen. Hon avlivades den 10 Mars förra året, sedan dess har jag velat göra en tatuering som har med henne att göra, men har inte varit säker på vad och jag har inte heller velat förhasta mig. Nu har det gått över ett år, och jag ville fortfarande ha min tatuering. Jag har funderat över olika sorters texter, skriva namnet på latin eller göra någon bild, men Safir var Safir helt enkelt. Egentligen hette hon Queen Safir, men det var aldrig något jag kallade henne för.
Nu när den sitter där känner jag att jag verkligen gjorde rätt som tatuerade in hennes namn. Det känns fortfarande väldigt jobbigt att tänka på vad som hände, men när jag tittar på tatueringen minns jag henne ändå med glädje.

Bilden är tagen direkt efter att jag tog bort plasten, så har inte tvättat den ännu. Därför är det lite torkat blod här och var, fläckarna som ser ut som brun utan sol till exempel är alltså blod!
Publicerat: 2009-08-25 @ 10:46:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0