another day

Hej! Här kommer ännu en vardagssminkning, snabb, enkel men lite annorlunda!
Idag har jag inte lagt någon fokys på ögonen, utan bara läpparna. Något inte många gör. Jag vet inte om det är på grund av att folk tycker det ser illa ut eller för att man inte vågar och tänkar att " jag passar inte i det, men andra".
Jag tycker hur som helst att det är kul att variera, det är inte en look jag skulle gå ut i, men på vardagar passar den finfint, skönt att ha osminkade ögon dessutom!

Läpparna är egentligen rödare än på bilden

osminkade ögon och ögonbryn. jag har däremot lagt et tunnt tunnt lager av den ljusbeige färgen av concealern cover all mix från make up store innanfär fransraden på nederkanten. Ett alternativ till ljus kajal.


läppstiftet är ett gammalt jag fått av mamma från yves rocher, det är slut, men jag gillar det skarpt så ska leta efter den färgen nu! Härlig lagom röd med en bra konsistens som håller länge!

Så vad tycker ni om denna typ av sminkning? Något ni skulle kunna tänka er att prova?
Publicerat: 2009-12-01 @ 19:40:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0