Dita make

Denna sminkning grundas på röda läppar och eyeliner! för min del blev det en del improvisation för att försöka få till det då jag inte hade produkterna jag önskade...
jag har använt:

bas:
cover all mix - MUS
foundation - max factor nr 45
rouge coral blossom - isadora
mineral viel - makeupcosmetics
skimmerskugga - makeupcosmetics
chardonnay - mabelinne

ögon:
hightecher platina - MUS
chardonnay - mabelinne
eyeliner - H&M
cover all mix- MUS
naturelle seduction, den vita - Lancome
fransar, nr 105 - Ardell

ögonbryn:
naturelle seduction, den mörkbruna - Lancome
svart kajalpenna

Läppar:
Massor av läppstift, hudkräm och nagellack!



Jag hade egentligen tänkt visa steg för steg hur jag gjort, men jag glömte ta bilder, så jag tar det i lite korta drag bara! är ju inte en särskilt komplicerad sminkning, så jag tror ni förstår ändå!

Var först noga med att smörja in ansiktet, ett steg som är viktigt för att få den silkeslena looken. Därefter lade jag baren, concealer där det behövdes och sedan foundation. Eftersom jag inte alls har så ljus hudton som Dita blir det lite svårare att få till en mjölkig hy. Jag ljusade upp lite med ett ljust puder som jag blandade en skimmer skugga i, därefter drog jag några drag i ansiktet med en ögonskugga, samma som till ögonlocken. Detta endast för att få min hy ljusare och lite skimmrigare. Använd endast lite rouge, ansiktet skall annars vara ganska tomt på färg.
Sedan fyllde jag i brynen, använd gärna en snedställd pensel. Eftersom markerade bryn är en viktig del av looken så använde jag även en svart kajalpenna för att få dem ännu mer markanta. Tänk på att vara lätt på handen när du använder penna bara.
En tjock svart eyeliner med ordentlig kråkspark på det!



Ett par glammiga lösfransar och ögonen är nästan klara!
Jag lade även concealer och vit skugga på slemhinnan, vit kajal fungerar naturligtvis, men jag har ingen bra. Det ska dock inte vara stark vit, utan mer mot vanilj.



Och så var det ju läpparna.. Som sagt så har jag ingen bra färg.. Jag lade först med ett läppstift som går lite flr mycket år rosa, så jag försökte blanda två stycken, men de blev inte tillräckligt röda. utan röda läppar faller looken! Så kom jag och tänka på det röda nagellacket jag precis köpt..
DET är rött!
Så jag lackade helt enkelt läpparna! därför får ni ursäkta att det är lite ojämt och fula kanter, jag var tvungen att skynda mig, ville inte att det skulle få ordentligt fäste, fy vad hemst om jag skule behöva badda dem i aceton sedan också!


Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt att våra drag är så olika..
Färgen på hennes läppar är verkligen fin, någon som vet vart man kan hitta liknande?
Publicerat: 2009-12-04 @ 20:40:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0