green delight

Idag tänkte jag visa er steg för steg hur jag gjort denna sminkning! Jag skulle göra en sminkning som gick i grönt och vitt, Damir valde färger och han ville ta den fulaste kombinationen han kunde komma på... Nu fuskade jag kanske lite som lade in lite annan färg också!






Jag har först lagt en ordentlig grund. Till det har jag använt en concealer, cover all mix från MUS. Därefter har jag pudrat, och sedan lagt et tunnt, tunnt lager av higt techer platina från MUS, jag använder den som primer. Ska jag sminka hela mitt ansikte lägger jag även en foundation. Detta gör jag innan jag pudrar. Jag har även fyllt i ögonbrynet




Såhär ser higt tech lightern ut, den plockar fram färgerna i skuggorna och gör att de sitter bättre, den finns i flera olika färger.


Därefter lägger jag massor av löst puder under ögat. detta för att inte ögonskuggorna ska fastna under ögat medan jag jobbar med dem


Jag packar in en vit skugga på hela delen av det rörliga locket. Jag lägger även under ögonbrynet


Därefter tar jag en ljust grön skugga och lägger i globlinjen. Var noga med att mätta primern ordentligt!


Jag tar en mindre pensel och lägger en mörkare grön skugga under den ljusa i globlinjen


För att få ännu större kontraster tar jag en mjuk svart kajalpenna och lägger i ett streck i hela globlinjen


Jag tar en liten hård pensel och blandar. det finns speciella blender penslar, jag har aldrig testan någon, men jag tycker det fungerar bara penseln är någorlunda hård. När jag blandar jobbar jag med små rörelser i cirklar.
Att blanda är en viktig del för att få sminkningen att se bra ut, det är värt att lägga tid på det. jag blandar, tar lite ny skugga, blandar igen tills jag får fram ett resultat jag blir nöjd med.


Här har jag fått fram intensitetan jag ville komma åt då jag blandade. Jag har även applicerat en gul skugga längst in vid ögat och tonat ut den ljusgröna med den gula. Eftersom den vita skuggan förstörts lite medan jag jobbat med det gröna bättrar jag på den. Jag har också lagt svart kajal på vattenlinjen, under den mörkbrun skugga som jag apllicerat med samma hårda lilla pensel som jag blandade färgerna med


Kajalen och skuggan drar jag ut i riktning mot ögonbrynet. under den lägger jag ett streck med grön eyeliner i samma nyans som den ljusa gröna skuggan


Jag lägger svart eyeliner längst övre fransraden och låter den smälta ihop med kajalen under ögat


Böjer fransarna och lägger mascara, Kom ihåg att börja med nedre fransraden så du slipper förstöra skuggorna!


Sätter fast lite stenar.. Klart!







hoppas ni uppskattade det! I så fall gör jag fler :)
Publicerat: 2009-12-06 @ 10:25:51


3 kommentarer
Postat av: GULE

Tack! nej denna gång behövde jag inget blixtlås eftersom att tyget var ganska mjukt och jag kom in i kjolen. jag kan både ha kjolen ner vid höfterna och upp i midjan på grund av det band som jag har på;) Ja förstår, Duktig du är på att sminka! Jättefint. Varför vill du sälja dem, behöver du inte dem själv? Peace*

2009-12-06 - 12:25:11 | URL: http://elugseason.blogg.se/
Postat av: Jonna

JAg tycker du ska göra massa fler! Duktig är du :)

2009-12-07 - 12:43:10 | URL: http://hidingbehindglas.blogg.se/
Postat av: hanna

JAAG UPPSKATTAR!:D:D

2010-02-23 - 09:41:06 | URL: http://missmarkstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0