10/2- jobb och ridning

yes, idag började jag jobba vid kvart över sex.. gick katten har hållt mig vaken över natten, men gick bra ändå. jobber var väl ok, men ganska mycket tjat och bråk.. efter att en "rar liten pojke" sagt : "du är fan den sämsta fröken jag vet" och sådant kända jag att det var ganska skönt att gå hem..

Skulle rida Melwin idag, tänkte att det skulle gå utan att det klampade sig, men ack så fel jag hade! Märkte inget när jag red på ängen, men när han kom in i stallet.. usch vad det var synd om honom, fick gå helt snett med ena bakbenet..
Innan jag började rida var han varm i kronranden på vänster fram, men beslutade mig för att rida lätt ändå. Anledningen till att jag rider är ju att vet. vill se honom riden. Efter ridningen var han ännu varmare, fast nu i höger..?
Låter honom stå med BoT paddar och lindor i natt. Hur som helst så gick ridningen bra! :) I början körde han sitt eget race med hopp, piruetter och bock med skruv. Men när han väl slappnat av lite gick han kanon! Travade visserligen bara lite, men han tar för sig ordentligt och går i form utan förböjd hals och tar ut steget fint. Att han inte vill böja och inte tar förhållningarna helt bryr jag mig inte om. Han har ju stått länge nu!

ha det fint!
Publicerat: 2009-02-10 @ 19:21:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0