11/2- TRÄNA :)

träning ggr 2 idag! :D Även om det inte var ett långt pass med Melwin verkade både han och jag känna av det lite grann iaf. Idag kände jag verkligen att jag var tillbaka i ridningen igen, har ju inte ridit ordentligt på väldigt länge nu. Slutade ju med den hårde träningen för ett och ett halft eller två år sedan när jag inte längre hade någon häst att rida. Sedan red jag in Melwin i somras, men det har ju verkligen inte varit någon hårdträning precis..
Därför var det sååå kul och skönt när det gick så bra idag! Finns inte många känslor som är bättre än att känna när allt verkligen stämmer i ridningen. Idag till exempel kom jag på mig själv med att bli lite, och då menar jag verkligen lite spänd i kroppen när vi skulle byta varv. Men det märkte han självklart direkt. så fort jag fick kontroll över min egen kropp och var avslappnad och mjuk blev han det också. Men blir verkligen glad när man själv märker sådana små saker och att de verkligen gör skillnad på hästen. Att jag i ena varvet kunde känna att jag satt lite för mycket på ena sittbenet och att rätta till det utan någon annans hjälp..
Och det tredelade bettet fungerar MYCKET bättre, det är betydligt mindre än det förra också. han var så fin i traven, och så som han gick i galoppen har han aldrig gått förut! och då har jag bara ridit två dagar i rad efter att han stått i över två månader. Han lyssnade verkligen på mig hela tiden och hade alltid ett öra vinklat mot mig- är så lycklig!!! Hoppas verkligen att vi får ett positivt besked imorgon när vi ska till veterinären igen, denna gången ska dom se hur han är riden..

Sedan var jag och tränade i stan, ska ju tävla på fredag (!) Gick bra, klarade äntligen 110 i mark igen, borde ta mer än så, men pga att jag har problem med ryggen har det inte gått så bra sista tiden. Sist jag körde kunde jag inte gå längre än till 85..

ha det fint!
Publicerat: 2009-02-11 @ 19:33:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0