20/2

Hemma från jobbet nu, varit riktigt mysigt idag! :) Bara tre barn, alldeles lagom tycker jag! Skulle vara smidigt om man kunde vara typ dagmamma på helgerna och ha 3-4 barn. Iofs är det väl inte så svårt att ordna barn att vakta.. men blir väl inte så mycket pengar förstås.
Igår träffade jag alex en sväng, var kul, det var riktigt längesedan! Men man ändrar sig med tiden vare sig man vill det eller inte, i vårt fall var det väl jag som ändrats mest, men i en positiv riktning tycker jag.. Vi kom iaf in på en het diskussion om religioner, eller ja, var väl kristendomen vi pratade om. helt olika åsikter och ingen ger sig så tillslut var vi ju typ förbannade på varandra. Smarta som vi båda fortfarande är iaf ;) så insåg vi att vi halt enkelt får låta bli att disskutera religion och förmodligen även politik, så blir det betydligt trevligare att umgås..
Hur som helst, jag vet att alex inte läser det här (inte så många andra heller för den delen) men jag tänker ändå skriva om mina åsikter. läs om det intresserar dig, eller låt bli

Om det nu stämmer att det står i gamla testamentet att den som inte följer kristendomens vägar ska brinna i helvetet så tycker jag fortfarande INTE att det är samma sak som att alla kristna tycker att alla de som inte är kristna ska brinna i helvetet. Jag tycker inte heller att man kan uttala sig om vad som står i gamla testamentet om man inte läst det själv. Jag har inte haft varken intresse eller tid att läsa, men jag vet att många människor kommer med påståenden om att det står si eller så där i. Jag tror själv inte att hälften av det stämmer, för jag tror inte att alla de personer jag pratat med läst testamentet.
Enligt mig så kan man vara kristen utan att följa det som står i testamentet till punkt och pricka, eftersom kristendom för mig iaf är att man har en tro till gud. Alltså behöver man inte tycka att alla andra ska brinna i helvetet för att man tror på gud. Allt i dagens samh'lle blir modernare och allt ändras med tiden. tycker det är sorgligt att människor inte kan inse eller ibland tillåta att tron också ändras med tiden.
Jag orkar inte skriva mycket mer än så och ni som läser förstår nog inte helt och håller eftersom ni inte var med i diskussionen. men för att citera Bosse :)
"Det skiter jag i"
Publicerat: 2009-02-20 @ 17:15:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0