veterinären..

har kommit hem från veterinären nu, blev ett kort besök denna gången tack och lov. Kollade när jag red, och han är inte halt längre. visar dock lite på bakbenen, men är pga att han inte fått jobba på så länge. Så nu ska han sättas igång, väldigt försiktigt. vilket inte är så lätt med en häst som vill ge gärnet hela tiden.. Kul att äntligen få röra på honom, men lite tråkigt att att jag är så stor.. hade varit bättre med en mindre ryttare på honom, speciellt nu när han fortfarande är lite "ömtålig".
Min plan är iaf att jag ska arbeta honom mest från marken. mycket samlad skritt så han bygger upp ryggen och han behöver ju även träna rumpa och bakben. tur är iaf att han bygger väldigt fort. Sedan börjar jag rida honom. Och så snabbt som möjligt behöver jag fodervärd/ medryttare. Hoppas verkligen att det löser sig till sommaren, folk brukar ha större intresse då..
Publicerat: 2009-02-12 @ 12:54:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0