?

Åh, det är så synd att jag inte kom in på min utbildning! Nu måste jag läsa upp massor av betyg, tror jag måste jobba lite extra också för att få ekonomin att gå ihop. Detta med jobb..
Jag har haft kontak med en om att jobba för henne i som hästskötare eller något åt det håller. Detta var ju något jag ville göra detta året, men av flera anledningar vlev det inte av. Var på flera ställer och provjobbade, men sedan hamnade jag ändå på dagis. Alltså känns det som om jag har slarvat bort ett år av mitt liv.
Personen jag skulle kunna jobba för nu är otroligt duktig, ( uttagen till VM ), alltså skulle det vara en jättebra erfarenhet för mig, med mycket att lära. Men som alltid när det gäller hästjobb är lönen inte den bästa. Speciellt om man inte har möjlighet att arbeta varje dag..

Så nu vet jag inte hur jag ska göra riktigt, dessutom har jag fått för mig att man inte får lika höga bidrag om man har ett jobb vid sidan av komvuxstudierna?

Någon som pluggat på komvux och haft bidrag som vet hur det fungerar?
Publicerat: 2009-07-25 @ 16:00:42


3 kommentarer
Postat av: Sanna

det finns en gräns för vad man får tjäna vid sidan av studierna. Kolla CSNs hemsida,eller ännu hellre ring,de svarar på alla frågor! Ps. Vad var det för utbildning du sökte till? Lycka till!

2009-07-25 - 18:16:53 |
Postat av: makeupsex

Du, jag tänkte fråga dig. Skrev du en kommentar om att du ville ha min adress förut? Jag va bortrest så jag hann ej svara och nu hittar jag ej den..säg till om det va du :) Kram

2009-07-27 - 02:38:50 | URL: http://makeupsex.devote.se
Postat av: Sanna

nix,det var inte jag...

2009-07-27 - 10:30:49 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0