inredning

Hej!
Nu är vi hemma från en lång men rolig dag! först åkte pappa och Damir och fixade dörren på husvagnen, vi hade ju inbrott (igen).
Sedan åkte vi till Jönköping för att inhandla tapeter till köket. Vi får ju betala allt själva, så får inte bli för kostsamt, samtidigt är jag ju lite kräsen, så är inte alltid helt lätt!
Jag tvekade mellan två stycken, båda hade blommönster. Den ena var på superrea, kostade 39 kr rullen, den andra kostade 145 kr rullen..
Jag tyckte ju att den dyraste var finast, men priset fick ändå avgöra! Hade kostat lite över 600 att tapetsera om köket med den dyrare, nu kostade det inte ens 300.

Här ser nu resultatet!



Jag blev jättenöjd! Tyvärr glömde jag ta ett före kort, men det var iallafall mörk orange tapeter med massor av fettfläckar innan. Blev verkligen fräsht såhär. Dessutom tycker jag den går bra ihop med resten av köket, jag hade ju tänkt att det skulle vara lite mordernare just där vi äter och ha det andra i gammeldags stil. Dessa tapetar går ju bra ihop med båda stilarna.

Vad tycker ni?

Här ser ni soffan vi satte upp igår, kan lova att det var skänt att pusta ut i den sedan! Blev kämpigt att få in sängen, det var så lågt i tak i ena trappan, så den fastnade på tvären!




Jag inhandlade även en lampa, valde mellan dessa två:

Lampa Duderö från IKEA, 99 kr                  lampa storm från IKEA, 199 kr

Den till höger fanns i två storlekar, så var sugen på att skaffa en större och en mindre att ha i vardagsrummet. Problemet var att den stora var hela 160 hög, jag tror att den kanske var lite för stor i vårt rum, en så stor lampa skulle nog få rummet att verka mindre. Så tillsut valde jag den till vänster, få se hur den passar, kanske inhandlar jag en till.. Riktigt billig var den iallafall, men så var den ocksa på rea.

Det är nästan så att jag hoppas att det ska vara dålig väder ett tag så jag inte behöver jobba.. Är så kul att fixa och dona i lägenheten!

Ha det bra allihop, vore trevligt med en kommentar! :)
Publicerat: 2009-07-06 @ 22:01:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0