ledig dag! tygblekning på g!

Yai, Idag är jag faktiskt glad att det regnar, blir ju ledig då! Visserligen hade vi behövt pengarna, brukar komma in en del på Söndagar, men det verkligen öser ner nu!
Nu sitter jag här och läser om att bleka tyg medan Damir fixar frukost :)
Har ett par fåtöljer som ör så fula.. De hade en mörkröd klädsel när jag köpte dem, hade så mycket rött i rummet då, så har tröttnat på det fullständigt! Av någon anledning slängde jag nog överdragen ( ganska dumt gjort ) så nu är fåtöljerna gula istället. Tänkte pilla bort häftstiften och dra bort den klädseln och bleka dem vita..
Har aldrig gjort det förut, men när de är gula borde det väl fungera med klorin? Har även hört att det kan fungera med maskindiskmedel?
Någon som har råd att ge?

Efter att jag fått dem vita tänkte jag kanske trycka någon text i svart på ryggstödet, tror det kan bli bra..
Publicerat: 2009-07-19 @ 11:21:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0