make, bikini och skor!

Det var så länge sedan jag sminkade mig nu ( skönast att vara utan i sommarvärmen) men idag kände jag att det riktigt kröp i fingrarna på mig, så efter jobbet fixade jag iordning mig lite innan vi skulle till joucy bar ( osäker på stavning) där alla sommerlovsentrepenörer skulle träffas.
Som vanligt blir bilderna jättedåliga, försöker med alla inställningar, men kanske bara ska inse att jag har en dålig kamera?


Bilden tog jag ett par timmar efter att jag sminkat mig, så är lite glansig på bilden, blir ju det fort i vädret som är idag!



grund:
först har jag smörjt mig med Ldb face advanced för att ge fukt. På vissa ojämna områden använde jag lite foundation från Maxfactor, varm Almond. Därefter har jag använd mineralfoundation över hela ansiktet, över det bara en liten gnutta solpuder. Solpudret använde jag även som rouge. Har faktiskt köpt det på h&m, deras produkter brukar ju inte vara så bra, men har använt deras solpuder länge, tycker man får mycket för lite pengar.



det syns inte alls hur jag har gjort på bilden, men ni ser ju skiftningen melan de två huvudsakliga färgerna iallafall.. ska försöka få tag på bättre kamera..

ögon:
Först applicerade jag isadora eyeshadowfix på hela ögonlocket. Fram till mitten av ögat har jag lagt en gulguldig mineralskugga från O`balla, nr 9. Från mitten och ut använde jag en antikgrön mineralskugga som heter golden olive. Jag har lagt dem med en "vanlig" pensel, har duttat in skuggan och sedan dragit med penseln mellan de två färgerna för att de ska blanda sig och inte ge så skarp övergång. Därefter avnände jag en flytande eyeliner från h&m, ett streck längst övre fransraden. Sedan tog jag en smal pensel, doppade i vatten och blandade med lite grön mineralskugga som heter eden. Jag lade den likadant som en eyeliner över det svarta strecket, tyvärr syns det inte på bilden.. Sedan tog jag en annan smal pensel och lade den guldiga skuggan under nedra fransraden också. För att inte få så skarpa linjer har jag använt en fluffig skuggborste och tonat ut där det behövts. Sist men inte minst mascara från clarins.

Läppar:
Jag har använt ett jättehärligt rosa glans från clarins, bra i konsistensen, ger ganska mycket glans, sitter bra och doftar underbart!


Jag måste också visa er bikinin och skorna jag köpte när vi var i västervik! Glömde ju mina badkläder hemme, så blev tvungen att köpa där.. Ni får en bild på överdelen, trosorna hade samma mönster, jättesöta tycker jag!


bikini köpt i västervik, 250 kr

Och så skorna, fastnade för dem direkt! älskar det där "hängiga" framtill, ser ut som en urringad festklädsel! De fungerar ju att använda både på sommaren och vintern också, superbra! Köpta på scorett, 999 kr, men jag fick tag i dem på en REJÄL rea.. ; )


skor från scorett, 999 kr


Jag hittade en jättefin enkel tunika på lagr 157 också, den blev en favorit med en gång! Dyker säkerligen upp en bild på den snart, på samma ställe hittade jag en fin, lite annorlunda kofta!

Ha det bra allihop!


/ Sara
Publicerat: 2009-07-01 @ 21:38:17


1 kommentarer
Postat av: Linda-Pauline

sv; Nej det är inte svårt att omforma håret med spray när man har en utkammnings-borste att kamma ur sprayen med emellan :)

Japp jag har en egen butik :) www.studioinferno.se

2009-07-02 - 09:15:41 | URL: http://lindapauline1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0