summermake!

Hej!
Här kommer en enkel sminkning som med lite ändringar passar super till både vardags och fest!
Speciellt bra är den på sommaren eftersom den plockar fram de bruna tonerna man har.



Börja med att lägga grund, på sommaren har man oftast mer färg och jämnare hy, så hoppa över foundation om det inte behövs. Var dock noga med att lägga en fuktgivande lotion i god tid eftersom huden även torkar ut mycket på sommaren.
Jag har lagt mineralfoundation, det är aldrig någon fara att använda det eftersom den ju som jag sagt innan bara är bra för hyn. Jag har använt solpuder för att markera kinderna, detta lägga altså under kindbenen. Sedan kan man även använda rouge spm läggs på kuddarna som blir om du ler stort. Eftersom vi skulle framhäva vår naturligt bruna färg kan man använda lite mer highlighter än vanligt vilket både formar ansiktet på det sättet di vill och framhäver den bruna färgen ännu mer. Själv hade jag ont om tid, så jag hoppade över.



Fyll i dina ögonbryn, jag använder vanlig brun ögonskuhha, fungerar utmärkt.
Lägg en ljusrosa skugga över hela ögonlocket, längst nedre fransraden lägger du en gulguldig. Dessa färger tar verkligen fram de bruna toner man har i huden!
Jag har skippat både kajal och eyeliner, mest på grund av tidsbrist, men även eftersom jag tycker sminkningen gör sig väldigt bra utan.
För att få mer djup i blicken har jag även lagt lite brun skugga längst up på ögonlocket.
Till detta har jag använt ljusrosa läppglans.

Ni borde verkligen prova denna sminkningen! Det syns ju inte så väl på bilden, men jag lovar, brun hy framhävs verkligen!!!
Publicerat: 2009-07-06 @ 21:40:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0