Tjuva Jösses Fik

Efter att jag fått en kommentar angående vårt fik ska jag börja skriva mer om det här nu. Tidigare har jag inte tyket det funnits så mycket att skriva om egentligen, men nu när jag kollade i "Tjuva Jösse" kategorin såg jag att jag faktiskt varit väldigt dålig på att uppdatera!
Måste även säga att man blir så glad över kommentarer, att man får någon sorts respons från er läsare.
Så, nu tänkte jag berätta för er om vårt fik, jag ska försöka att inte göra det alldeles för långt, och istället skriva lite mer varje dag..

Den 22 Juni i år öppnade vi för första gången Tjuva Jösses Fik. Vart vi fick namnet ifrån är inte svårt att lista ut, för alla har väl hört talas om Tjuva Jösse? Om inte annat får ni läsa i mitt förgående inlägg.
Eftersom både jag och Damir skulle börja plugga till hösten ( nu kom jag ju visserligen inte in..) så ville vi göra ågon roligare än bara våra vanliga sommarjobb. Vi har båda gått den ekonomiska inriktningen av samhäll på gymnasiet och har båda som mål att en dag vara stolta ägare av egna företag.
Damir hörde talas om någon som kallas sommarlovsentrepenörer.
Vi pratade med flera på kommunen gick igenom massor av ideér och kom fram til att vi ville starta ett fik. Eftersom det var svårt att få tag på lokal bestämde vi oss tillslut för att köpa en husvagn och starta på Skurugatas parkering.
Idén fick vi ärligt talat inte själva, utan vi hade pratat med MASSOR av människor om hur/vart och när, vi har fått höra många åsikter och ideér, men vi fastnade alltså för Skurugata. Vi åkte direkt upp till parkeringen för att titta, såg vilka möjligheter, fördelar och nackdelar som fanns.
Därefter skyndade vi oss att köpa husvagn, måla och fixa den, leta sponsorer, lösa problemet att det inte fanns någon el och så vidare.
Just för oss var det lite extra jobb att starta upp eftersom det krävs flera tillstånd för att få stå på ett naturreservat med försäljning.



Så, nu sitter jag här och säljer fika!

Ni får mer än gärna fråga om det är något ni undrar över!
Publicerat: 2009-07-24 @ 13:42:15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0