read my lips..


När det gäller sminkningar blir det lätt att man ger mest fokus på ögonen. Vilket i och för sig inte är märkligt eftersom man ju kan sminka ögonen på så många olika sätt med olika färger få fram olika former och så vidare.
Idag ska jag istället lägga ut bilder på läpparna, sminkade på olika sätt. Man kan ju självklart använda olika färger och göra olika former där med. Men det blir lite mer begränsat, åtmindstånde om det är en sminkning man ska gå ut genom dörren med..

Jag har sminkat läpparna för att få dem att se större och mindre ut. Jag har aldrig gjort det innan eftersom jag oftast sminkar mig själv och jag är nöjd med mina läppar precis som de är, så ser det inte perfekt ut får ni ursäkta, träning ger färdighet heter det ju!


här är mina läppar naturliga, dock har jag fyllt i med
läppenna i min egen färg för att det ska bli tydligare




Och så en naturlig pussmun förstås!


Här har jag förminskat läpparna..



och så en förminskad pussmun. Som ni ser är det för lite
färg vid amorbågarna, förstår inte hur det blev så, i spegeln
såg det bra ut.. men så är ljuset i badrummet extremt dåligt
och när jag såg resukltatet på kameran orkade jag inte fylla i,
klockan var så mycket..


och vad de flesta önskar sig: större läppar!


En fyllig pussmun!

 
Nu borde jag kanske tagit lite lypsyl eller liknande på de naturliga läpparna. Eftersom de andra har glans i sig vilket förstorar lite så ser de naturliga nästan lika små ut som de jag skulle göra små.

Hur gör man?

förminska läpparna:

Använd concealer över läpparna ocg pudra därefter så att de blir så lika din egen hudton som möjligt. Använd sedan läppenna så lik din egen färg som möjligt. Fyll i läppkonturerna en bit innanför dina egna linjer och fyll sedan i resten av läppen. Använd ett mörkt läppstift som inte har så mycket glans i sig.

Förstora läpparna:

Ta en penna i din egen färg ocg fyll i dina läppkonturer en bir utanför dina egna läppar. Ta tid på dig och var noga för att få bra färg och form. Fyll i resten av läpparna och använd sedan ett ljust stift eller glans på hela läppen. För att få tydligare konturer kan du ta en läppensel och applicera ett lite mörkare stift i konturerna av läpparna. Se till att det inte blir någon mörk kant, utan en naturlig övergång, ta eventuellt lite mer av den ljusa färgen om det behövs. Lägg sedan highlighter precis över amorbågarna och längst ner i mitten på underläppen. Lägg lite extra glans eller highlighter om du vill även i mitten av båda läpparna.




Publicerat: 2009-07-30 @ 09:39:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0