bal, amanda

Amanda gjorde jag bara frisyr på till balen, så blir ett lite kortare inlägg..



Som ni ser håret touperats ordentligt och fästs på ena sidan där jag lockat det lite grann. Amanda skulle inte ha en prydlig, utan mer rufsigt och stort, vilket passar hennes stil och personlighet utmärkt! Jag har även fäst en fläta på samma sätt som man sätter fast en tiara, den går alltså inte runt hela huvudet.
På ena sidan har vi även limmat fast små blommor med hjälp av hårlim, jättefint!





Det var som sagt inte jag somgjorde sminkningen, men skulle ändå vilja säga en sak om det. Det är så att amanda har alltså fått en brun skuggning, tror inte ni ser så tydligt på bilderna.. Sedan har man gjort ett eyelinerstreck och över det strecket lagt ännu en rand eyeliner, fast i en annan färg. detta är ett jättebra sätt att få med en viss färg man vill ha utan att behöva lägga hela skuggan i denna färgen.
I Amandas fall var det ett grönglittrigt streck som lades, och på så sätt har man fått med färgen på klänningen utan att för den sakens skull behöva göra skuggan grön.
Ett bra tips för er som vill vara lite diskreta men ändå matcka sminket till tex kläderna alltså!
Publicerat: 2009-06-09 @ 19:29:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0