bal, Josefine

Idag visar jag er en annan tjej som jag fixade iordning till balen, Josefine.
Egentligen hade jag tänkt att ta före och efter bilder på alla tjejer, men jag hade inte tid till det. Jag har dock hittat en bild på Josefine, så kan ni jämföra med hur det såg ut när jag hade sminkat och gjort hårupsättning.
Så, här ser ni Josefine som hon ser ut till vardags;



Till balen hade hennes hår dock vuxit ut ganska mycket.

Här ser ni henne då jag hade sminkat och fixat hår;



Jag är jättenöjd med resultatet, tycker att hon fick en så fin lyster i huden. Jag gjorde en ganska neutral sminkning men försökte ändå jobba mycket med att plocka fram de fina dragen hon har. Jag lade en vanlig grund med primer och foundation så som jag baskrev i förra inlägget med Martinas sminkning.
Vad jag ville sätta mest fokus på var ögonen då hon har en väldigt fin blå färg. För att göra detta lada jag en svart kajal längst nedre fransraden som jag suddade ut för att inte få ett hårt intryck. Därefter använde jag en ganska fluffig borste som jag lade vit ögonskugga i ögonvrån och en bit in på locket med. Sedan en ljusbeige skugga över hela ögonlocket och upp till ögonbrynet. Jag tog en brun skugga över hela ögonlocket och sedan en mörkare nyans av brunt i uttelkanten av ögat och globlinjen. Därefter fick hon eyeliner och mascara. Den ljusaste skuggan använde jag igen som highlighter under ögonbrynet, och så var ögonen klara! Som ni ser ganska tydligt på bilderna så formade jag och lade ven färg på hennes ögonbryn, något som gjorde stor skillnad.
Precis som med Martina jobbade jag även med konturerna, speciellt kindben och näsa som ni kan se. Jag änvände även mitt mineralrouge, färgen passade jättebra på Josefine. Avslutningsvis lite färg på läpparna, en naturlig färg som smälter in, men ändå framhäver de fina formerna läpparna har.





Svårt att få frisyren att fastna på bild, borde nog gått ut och tagit kort istället så man slapp använda blixten.. Det blev en ganska enkel klassisk uppsättning med lockar, men det tog evigheter att locka hennes hår, det var så tjockt!
För övrigt kan jag ju säga att jag ganska snabbt bestämde mig för att tupera upp luggen och få bort allt hår från ansiktet. Det går ju inte att se på dessa två bilder, men där jag visar sminbkningen ser man skillnaden på lugg och utan. Jag tycker defenitivt hon passade bättre i att ha håret bortkammat från ansiktet, vad tycker ni? Vore kul med kommentarer!



Publicerat: 2009-06-07 @ 17:53:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0