Bal, Martina

Hej!
Tänkte visa lite bättre bilder på de jag fixade till balen, idag får ni se Martina!

Hittade en bild där man kan se håret bättre


Tycker att det blev riktigt bra, tyvärr är bakgrunden så mörk, men tror ändå att ni kan se?
Martina har väldigt tjockt och tungt hår, så det gick år MASSOR av tupering och hårspray för att få till detta!
"Medaljongtiaran" gjorde pricken över i och satte stilen.



Få se om jag hittar en bättre bild på maken senare, men har ser ni lite iaf.
En grund lades med primer och concealer från Clarins. Sedan lade jag en foundation från isadora. Över det änvände jag en annan foundation som endast innehåller naturliga mineraler. Till vardagssminkningar använder jag bara mineralfoundation eftersom, de är mycket bättre för huden och behagligare att ha på sig. Dock täcker inte den jag har lika bra som en kräm foundation, därför lade jag mineralen över den vanliga för att få lite mer liv i hyn så att den inte ser onaturligt matt ut. Efter det markerade jag konturer vid kindben och näsa och lade rouge, även det mineral.
därefter fick hon mineralpuder som får sminket att hålla bättre, men det suddar även ut skarpa kanter och kontraster som uppstod då jag gjorde konturerna.
Slutligen dags för ögonen!
Till Martinas hy passar varma färger, så jag använde en skugga som har en bronsliknande färg, ni ska få namnet senare. Denna lader över hela locket, i globlinjen tog jag en mörkare brun skugga som jag tonade uppåt utåt. En brun skugga användes även under nedre fransraden.
Därefter var det dags för eyeliner och mascara. Lite highlighter under ögonbrunet, på näsan och högst upp på kinderna. Till sist fick hon även läppstift från Lancome, en jättefin naturlig färg som passar alla!
Publicerat: 2009-06-06 @ 09:04:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0