bal, Sofie

Det är så synd att jag inte hade tid att ta ordentliga bilder på smink och hår!
Idag ska ni få se hur Sofie såg ut då hon gjorde entré på röda mattan!

Jag hade varit och testat frisyren innan, men ändrade om lite eftersom klänningen gjorde sig bättre till en lite annorlunda frisyr än den vi gjort först, men på det stora hela är de väldigt lika.



Som ni ser har jag touperat upp håret och fäst en fläta runt om. Sedan har hon fått en söt liten uppsättning bak med resten av håret som faller ner över ena axeln. Vi valde att inte locka det och göra det stort och yvigt eftersom det passade bättre som en stilren frisyr.



Fick som sagt inte så många bra bildert, men här kan ni se frisyren bakifrån, tycker att det blev riktigt sött! Passade perfekt både till Sofie och klänningen.

 

Här ser ni sminkningen, dock är den inte färdig på den nedersta bilden.

Eftersom Sofie har så fin hy valde jag att endast använda mineralfoundation. Därefter förstärkte jag som vanligt konturerna med skugga och highlighter och lade rouge, sedan puder.
Till ögonen lade jag först en primer, sedan använde jag ett glitterstift som Sofie själv hade köpt. Det var från viva la diva   (tror det heter så?) och fungerade faktist riktigt bra! gav en stark bronsaktig glittrig färg. Eftersom det var torrt var jag noga med att använda primern ordentligen innan så att det skulle sitta, därför blev det också lite svårare att sudda ut. Jag lade detta stiftet över hela ögonlocket och suddade upp, ut med en pensel, Därefter tog jag en av mina mineralskuggor, en guldig och lade längst in vid ögan och en bit in på locket. Sedan fick hon en brun skugga i ytterkanten och i globlinjen. På med eyeliner, mascara och lite färg på ögonbrynen så var det klart!
Dessa färger passade underbart till klänningen, hennes egna hudtoner och framhävde verkligen hennes starkt blå ögon!
Orange är en färg som framhäver blått, kanske vill man inte ha just orange ögonskugga, men ta då lite mildare nyanser, eller använd de som ligger nära, brons och guld till exempel.
Publicerat: 2009-06-08 @ 10:49:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0