barbacka kvällstur


Hej!
Idag tänkte jag gå igenom några viktiga saker gällande ridning! Jag har precis kommit tillaka från en tur med Piroschka.




Det första ni ör tänka på är att använda rätt utrustning. Eftersom jag red sent på kvällen passar ett par pyamas shorts från H&M jättebra. Rutmönster är inne nu, men även andra stilar går bra. En T-shirt och huvtröja till det, och då är nästan redo för en ridtur.




Som ni ser ska shortsen sluta en bit uppanför knäna.



Hästens huvudlag är otroligt viktigt! En grimma som passar bra på huvudet, sedan två grimskaft som fästes i sidoringarna. Grimskaften kan vara i samma färg eller två olika om du vill vara lita modernare. Själv körde jag på olika nyanser av samma färg. Naturligt solblekta, mycket trendigt!




fötterna har du barfota såklart!

Vad du ska tänka på nar du rider ut i denna klädsel är att

  • rider du rakt ut i skogen gör det väldigt ont att skrapa emot träd och grenar
  • rider man sent på kvällen finns risken att bli uppäten av knott
  • backar du tycker är branta att rida uppför med sadel är inte så bra att rida nedför i utan sadel. (upptäckte jag idag)
Så, hoppas det var lärorikt! ;)
Publicerat: 2009-06-23 @ 23:14:33


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0