lördag!

Hej allihop! Hoppas ni njuter ordentligt i sommarvädret!
Idag är det lördag så vi öppnar inte försen vid klockan 12, skönt! Men i fortsättningen ska jag skärpa mig, klockan är redan halv 11 och jag har precis ätit frukost.. Känns verkligen inte bra att inte göra något vettigt av dagen, så nästa vecka blir det ändring!
Igår var vi på campingen med fåglarna, tänkte att de skulle f¨å bada lite, men det var inte så uppskattat.. Stackarna blev riktigt sura på oss när vi släppte dem i vattnet, men runt Frida blev det en stor rund vit ring, så det behövdes verkligen!
Kakaduor dammar ju väldigt mycket, så skulle vara bra om de kunde lära sig att bada, hust nu dushar vi dem med sprayflaska.
Damir sitter och spelar, vi köpte ju ps3, wii och en ny Tv för någon dag sedan, hoppas verkligen att han tröttnar snart, för just nu sitter han bara klistrad framför TV:n, dessutom verkar han tro att jag skulle vara road av att titta på?


Har kommit fram till att jag ska göra/ köpa ett fågelbad som fåglarna kan ha inne i sitt rum när vi flyttat. Man kan ju göra riktigt fina själv i cement, som på bilden nedan;



Mamma har gjort ett liknande, de är riktigt snygga tycker jag! Men tyvärr får det nog bli till att köpa ett ändå, jag vill nämligen ha det på en pelare så att det inte ligger direkt på marken.. Tror det kan bli riktigt fint, och förhoppningsvos lär sig Frida och Nemo att tycka om det också!



Här är ett fågelbad från bakker för 629 kr. Inte så farligt dyrt tycker jag, men så föll det mig heller inte helt i smaken..

 

Dessa två fågelban kommer från gardenaquatica och är ju helt underbara! Det översta kostar 1490 och det under 1690. lite väl dyra kanske, men de var så vackra att jag nog skulle betala det trots allt. Synd att jag inte har en trädgård att placera dem i, men skulle kunna göra det så vackert!
Men så som jag har tänkt mig fågelrummet så ska jag ha massor av växter och ett av dessa fågelbad skulle nog kunna passa in ganska bra trots allt..
Publicerat: 2009-06-27 @ 10:53:09


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0