12/3

För två dagar sedan ( 10/3 ) var Paulo Roberto här i Eksjö och föreläste på skolan och även en föreläsning för allmänheten. Jag var på föreläsningen om kost och hälsa för allmänheten, förväntningarna var ganslka höga..
dels har jag ju självklart hört att Paulo är den mest anlitade föreläsaren, dels satt jag utanför aulan i korridoren när eleverna från den tidigare föreläsningen kom ut. Minst sagt verkade de nöjda med vad de fått höra och uppleva.
Utan att överdriva så har jag aldrig varit med om att elever varit så nöjda över en föreläsning förut! eller ju en gång förresten..
Det var när Mia föreläste. Är det fler än jag som kommer ihåg henne? En störtskön kvinna som föreläste med en väldig inlevelse. MEN hennes föreläsning handlade om sex, och inte helt oväntat fångade hon ungdomars intresse med det ämnet. nog om Mia, åter till Paulo.
Som sagt var, när eleverna kom forsande ut från aulan var det en glad stämning, och överallt hörde jag massor av positiva kommentarer om det de just fått höra.
Kort därefter kom Paulo själv ut ur aulan, han och uf företaget ( Topp hälsa uf ) som ordnat föreläsningarna skulle äta middag. Jag följde med ( det har sina fördelar att vara tillsammans med Vd:n ;) ha,ha) och inte helt oväntat ( jag könner ju Damir) bar det av till sunrise. Den unga snygga tjejen som har stället är visst ett stort fan av Paulo, för som hon fjäskade!
"Åh, vad bra att du inte gör som alla andra, de blandar alla olika sorter på en tallrik, man känner ju inte smaken alls då!"

Jag menar, killen hade sushin på en tallrik för sig! woh, han måste vara ett geni!!!
Med detta vill jag absolut inte säga att Paulo på något sätt skulle vara osmart, men jag menar, att ha två tallrikar till två olika rätter kräver väl inte ett jätte IQ om man säger så..
När vi väl åt märkte jag att han var väl insatt i det mesta, självklart kan han mycket om kost och hälsa, men han var även intresserad av historia och miljö. Dessutom har han nog mycket att lära ut när det gäller företagslivet, för på den fronten var han minst sagt driftig! Fick även höra hur det gick till när han träffade sin fru, en rolig historia!



Så, middagen var trevlig, han var en glad, positiv och vänlig person ( förväntade mig inget annat eftersom han just vald att jobba med att föreläsa), och han hade båda fötterna på jorden. Tror absolut att han skulle vara en kul person att umgås med! Han såg även ut precis som han gör på bilder, annars brukar folk kanske vara ganska retusherade?
jag såg dock inte lika stora delar av honom som på bilden nedan ;)



Efter middagen begav jag mig till syster för att fortsätta med matten och sedan sulle vi ha ett litet kalas eftersom hon fyller imorgon och jag fyllde i januari. Äntligen fick jag min dually grimma! :)
Efter kalaset begav vi oss till föreläsningen vi skulle på, för ännu hade jag ju inte hört honom föreläsa.

Den var bra. Är kanske inte mycket mer att säga. Han är verkligen en bra föreläsare, men jag lärde mig ingen nytt. Förutom att nu vet jag vad tarmsköljning är, det visste jag inte tidigare. Däremot var det ändå bra att bli påmind om vissa saker. Det han sa var väldigt enkelt, men behöver bara sunt förnuft för att lista ut de sakerna, men ibland behöver man helt enkelt en spark i baken för att komma igång. Innan jag gick på föreläsningen tyckte jag själv att scans köttbullar var helt ok. Nu är jag fast besluten om att, när vi flyttat, göra egna, hur svårt kan det vara?
Problemet är väl att jag har så svårt för rått kött, lukten av det får mig att vilja spy.. men med en närklämma och ordentliga plasthandskar övervinner man alla rädslor!
 
Vad mer kan man säga om föreläsningen?
Jo, det bjöds ju även på sång! Ines sjöng som vanligt bra, med vad de tre bruttorna i bakgrunden gjorde där har jag svårt att förstå...
Ärligt talat, jag tyckte det lät hemskt när de sjöng!
Jag säger inte att de inte kan sjunga!
Den första "bakgrundstjejen" sjöng bra. även den andra ( kan ju bara namnen på en av dem, så väljer att inte nämna några ), sjöng bra. Och den tredje fanns heller inget att klaga på. Var och en för sig sjunger de säkert jättebra.

Men personligen tyckte jag inte att det var en höjdare när de sjöng tillsammans alla tre.. sedan blev ju mitt intryck inte bättre när en av dem, bakom scenen klämde ur sig.. vissa pinsamma saker om signering av Paulo på vissa delar av kroppen. Detaljerna låter jag vara osagda, men jag kan meddela att den signeringen inte blev av..

Ha,ha egentligen kanske jag har tur att inte så många läser min blogg.. men viss kritik får man ju ta, ärlighet varar längst..

Avslutningsvis skulle jag vilja säga tack till Damir, Maja och Dansken (glömmer alltid vad han heter), medlemmarna i Topp hälsa uf,  ni ordnade verkligen det här jättebra!

over and out
Publicerat: 2009-03-12 @ 15:12:17


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0