19/3 romantiskt sovrum

som vanligt går jag i inredningstankar. Har planerat för vardagsrummet i några veckor nu.. Jag skriver inte ner något eller går och kollar färgsheman och så, utan jag går och dagdrömmer dagarna i ända! Har märkt att jag tänker på ett rum så länge och intensivt att jag till och med börjar drömma om det! När det har gått så långt brukar dt vara dags att tänka på ett annat rum, det finns liksom inte mycket mer att gå igenom på det förra. Jag började med köket, där är allt glasklart med hur jag vill ha det, sedan var det vardagsrummet. Där är det fortfarande vissa detaljer som fattar, men det är ju svårt att planera helt när man inte bor där än och kan se rummet framför sig. Så nu har jag alltså kommit till sovrummet

Köket ska ju, som jag nämnt innan ha kvar den gammeldagsa härliga stilen i själva köksdelen. I delen där man äter bryts det av och inreds med modern stil i cerisa detaljer.

I vardagsrummet blir det en modern stil, denna soffan har vi köpt:

 

Har tänkt mig att ha en "mysdel" med soffa, bord och tv direkt när man kommer in i rummet. Bakom soffan är det en fondvägg i mörkgrått. Efter halva väggen vill jag måla scarface på väggen så att delen efter bilden blir vit.



Resten av väggarna är alltså vita. I andra delen av rummet ska vi bygga en bar! :) Vilket älskling är VÄLDIGT glad över. Där finns också en balkong som tydligen ska glasas in, alla på österängen skulle få balkongerna inglasade, men när det blir av vet jag inte.
Inredningen kommer att gå i svart, det mesta hav vi tänkt köpa från serien "lack" från IKEA. Stilrent och enkelt att matcha. Någon kontrastfärg på matta och gardiner vill vi ju ha också, men där har vi inte bestäms oss ännu. Jag är lite inne på grönt eller lila.
Något förslag?

Så kommer vi till sovrummet..
Vårt sovrum är ganska litet, egentligen är det väl bara plats för en säng.. så sovrummet vill jag göra till en romantisk oas, en plats där det inte finns någon tid och där man ska kunna släppa all stress och alla tankar. Ena väggen består av garederober. Där vill jag plocka bort dörrarna och istället sätta upp tyd som man kan dra undan/för.
Vita möbler, och först tänkte jag även vita väggar. Men det blir för mycket vitt?
 Kanske kan man ha en lite diskret medaljongtapet?

Tycker dessa är ruskigt fina!




De kommer från bolagret och kostar 299 kr rullen. Dock så hittade jag den på en supermysig blogg, carlssonkarlssonblogg.se, det var ett gammalt inlägg, så vet ju inte om de finns kvar..

kan iaf tipsa alla som är lite inredningsintresserade att besöka sen bloggen, jättemysig och massor av bra tips och inspiration!

Har även funderat på sänghimmel endel. Är det barnsligt, passande mer till en nioårig flicka?
NEJ! Har jag kommit fram till ;) Men det är svårt att hitta fina sänghimlar, är nog inte hypermodernt nu. Jag har iaf hittat dessa:



Denna kommer från http://www.freewebs.com och kostar 330 kr inkl frakt. inte alls farligt tycker jag.


Denna är från samma ställe och kostar 180 kr.

Jag tror jag tycker om deen första lite mer, men är inte säker..
Förutom romantikfaktorn är ju sänghimlar utmärklta att ha för att slippa bli störd av flugor och annat kryp på somrarna.

På väggen som hamnar mitt emot sängen har jag tänkt se om jag får plats med en liten byrå eller liknande att ha massor av ljus och annat mys på. Över den den stora guldspegeln jag har att sätta på tvären.
 Nästan som denna, fast jag ska alltså sätta upp den liggandes istället.



Nu måste jag gå och räkna matte! Hör av mig senare om Melwin, har planerat att rida idag, var ett tag sedan så blir nog mycket bus! :)

kommentera gärna, behöver åsikter och ideér! förresten, går det ihop att ha de silvriga tapeterna och en guldig spegel?

Pusshej!
Publicerat: 2009-03-19 @ 09:02:11


2 kommentarer
Postat av: emmy

vad fint ni kommer få det saris :)

jaaa-a, den 16e mars kunde man börja anmäla sig :D

2009-03-19 - 14:29:31 | URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: Sara Buder

Jag hoppas det iaf! Jag anmälde mig också sen! :)

2009-03-19 - 15:35:59 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0