21/3 Melwin

Har varit ute i det fina vårvädret, helt underbart när solen ligger på!
Red på ängen, skulle bara skritarbeta honom lite. Med tanke på att det var väldigt länge sedan jag red gick det helt okej. Han är lite stel i sudorna och har proben med att hålla kroppsdelarna på plats. Men det sitter inte i en sida uten byter lite då och då när jag rider. Vilket jag tycker är ganska positivt, då har jag ju inget stort problem, utan det är mest så att det behövs mer vana. Man får hela tiden sitta och parera, han är väldigt lik sin mamma på det viset.
Rasmus fick agera fotograf, bilderna blev så fina, hans färg blev så stark med lite solsken på! Däremot såg ju inte själva ridningen super ut, men jag är ändå väldigt nöjd med honom. han fick ett urbrott när Rasmus gick därifrån, men annars skötte han sig bra. Han hetsar ju upp sig själv så mycket, och jag gav mig inte innan han lyssnade på mig, så han blev genomsvettig. Det får bli en härlig skritt tur imorgon, tror han komer känna av dagens ridning en del, hoppas på lika härligt väder då!
I slutet gick det i alla fall riktigt bra, synd att det inte finns några bilder från det, men,men




Bilden nedanför var strax före  han fick ett av sina utbrott. Det är verkligen som att sitta på en laddad kanon, men när man väl får det att fungera på en sån häst blir det så bra!




Ha det fint!


/Sara & Melwin

Publicerat: 2009-03-21 @ 18:42:28


2 kommentarer
Postat av: Sandra

Vem fotar???

2009-03-22 - 22:43:59 |
Postat av: Sara

Rasmus nu med! :) han var snäll som ställde upp, tyvärr var han bara med i början med Melwin, sen blev han mycket finare!

2009-03-22 - 23:30:30 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0