21/3 Piroschka Pan

Ja, lilla kickan han jag med idag också. Hon fick ju föl i somras, har inte suttit på henne sen innan dess.
Om hon tyckte det var kul att komma ut igen! Direkt när jag tog på sadeln åkte öronen fram och hon blev på strålande humör! Bettet tog hon själv i munnen innan jag ens hunnit få ordning på remmar och tyglar, hon var så ivrig!
Skulle bara ta det lugnt med henne med, men vad gör man med en häst som inte vill annat än att få arbeta?
Blev mest trav, klarade knappt av att hålla henne i skritten! Men känner sig verkligen inte stor på den hästen trots att man är det, det är så mycket som rör sig under en!
Hon var super pigg och stark. Men bara man tar mjuka men fasta förhållningar och håller om med benen så blir det bra. När jag red regelbundet ( tre hästar om dagen) så tänkte jag inte på vilken träning det faktiskt blev, men att jag kände av det nu!


Vi vill få fram halsen lite, men för att vara första gången på ett halvår så är
jag nöjd! Är kul att se att det finns lite steg i henne!!! :D


Visst är hon söt?!
Ska bli kul att komma igång med henne, tror hon kommer bli riktigt fin med lite arbete!
Publicerat: 2009-03-21 @ 19:16:53


4 kommentarer
Postat av: sara buder

Vad Fina ni är älskling! Kul att du har kommit igång igen!



Älskar dig

2009-03-21 - 19:40:19 | URL: http://www.damirtrokic.com/
Postat av: Szimone

Oh va fina ;D Hon va oxå jättefin ;D Herregud va mkt fina pollar ni har :O

2009-03-21 - 19:42:59 |
Postat av: Sara

älskling, nästa gång du ska kommentera något får du gärna ändra namnet till ditt eget! Nu står det att det är jag som skrev att vi är fina och att jag älskar mig!:O

Men tack iaf, älskar dig med!

2009-03-21 - 19:46:54 | URL: http://sciio.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack! ja, hon är också fin! Vår hingst är fin han med! Tyvärr alldeles för liten för mig, men riktigt läcker!

2009-03-21 - 19:49:02 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0