23/3 07.32

gääsp.. uppe sent igår, svårt att sova. Hittade Loppans söte lilla t-shirt jag fick av mormor för länge sedan. den var vi tvungen att prova!



Ingen superbild, men visst är hon söt! Förr blev hon så glad när hon fick på sig den, sprang omkring och visade upp sig, men hon har blivit lite äldre.. ca 80 i människoår, förstår att hon börjar bli lite stel..

Sandra, min syster har tingat valp, staffordshirebull terrier! :D
Helt underbara men tidskrävande hundar. Da har väldigt tunn päls och mest muskler, inte så mycket fett som håller dem varma alltså. Så denna typ av hund kan behöve få ett täcke eller annat plagg på sig.
Var emot hundkläder förr, men har ämdrat mig till viss del. En del hundar behöver det faktiskt och de andra.. tja, så länge hunden inte hatar det så är det faktiskt ganska sött!

Kollade lite på  http://www.all4dogs.se/ där fanns en del söta saker att välja på. Inte något super stor utbud av just kläder, ohc det var ganska dyrt, men de hade även väskor, bäddar, matbarer och mycket mer.

  

En ladycoat och en jättesöt tröja från all4dogs.se!

Dock så tror jag inte denna typ av kläder kommer se så bra ut på Sandras hund. Möjligtvis tröjan i så fall. Visserligen ska hon ju ha en tik, men för tjejiga kläder blir helt enkelt fel på en sån hund!
Detta är inte hennes, men samma ras:


ja, ni förstår nog vad jag menar när det kanske inte passar med rosa och volanger på hundar som denna?
Vill man ha hundkläder till hyfsade priser finns det faktiskt ganska mycket på ELLOS också.
www.lechien.se finns massor av söta kläder, men bara till småhundar. Verkligen värt att kolla in om man har en liten hund! Riktigt söta klänningar och tröjor. Väskor, halsband, bäddar, kläder till bröllop ,ja..ALLT
Min favorit bland de jag har kollat får nog bli www.finahund.se där finns smarta och funktionella kläder för alla storlekar till riktigt bra priser!


Denna jackan kostar bara 218 kr!

Sedan för Sandras skull visar jag denna, den kostar 179 kr. Syns inte på bilden, men är ett ankare på ryggen också! Passar min syster perfekt!


Längtar massor tills jag och Damir kan skaffa hund, men eftersom vi ska plugga ska vi vänta och se hur mycket tid vi får över. Jag som är uppväxt med djur vill gärna ha något med mig när jag flyttar, så kommer att kännas lite tomt utan. Eftersom jag får sälja hästarna skulle det kännas bra att ha en hund som kunde "ersätta" dem lite.
men som sagt, vi väntar och ser! Blir det någon hund så är jag ruskigt sugen på en fransk bulldog!
Tills dess får jag nöja mig med att vara hundvakt åt sandras!

hej så länge!
Publicerat: 2009-03-23 @ 08:19:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0