8/3

wie, idag har jag och älskling köpt lite smått till läghenheten. eller var väl mest jag som köpte egentligen, men,men..
köpte ett set med ostbrickor i olika storlekar, jättefint! älskar ost, så blev jätteglad! så nu kan jag äta ost med stil ;) tycker det är så kul att duka fint, så när vi flyttat får det bli en tjejkväll med ostar i alla sorter och former (framförallt smaker), vindruvr, kex och passande dryck!
 Det blev också en kaffeservice, lite gammeldags i engelsk stil, kommer passa så bra in i resten av köket.
Som det ser ut nu är det gamla stora vita skåpsluckor i ett långsmalt rum med  en bredare del i änden för att ha plats för matbord. tapetarna där är orange, inte det snyggaste jag sett. tänkte måla om i vitt, kanske en fondvägg i medaljongapet.. tänkte ha kver den avlånga delan med luckorna och spisen i den gameldagsa stilen som är och sedan bryta av med modern stil i delen man äter. Vill ha den rosa lampan jag lagt ut tidigare med matchande matta. Kanske ett mönster i rosa på väggen bakom eller så ska jag ha gardiner i samma färg, tror det blir för mycket med båda..

Ska räkna matte snart, har inte blivit av än, tyvärr. suttit med mamma och tjötat. eller hon har tjöat räare sagt. men de är väl vad mammor är till för..
var kanske tur att hon gnatade lite på mig, blev mest irritared, men hon har ju rätt i vissa saker iaf..
måste faktiskt försöka ordna med mer jobb nu, jobbbet på dagis tog slut denna veckan, och där har jag ju bara jobbat två dagar i veckan, så lönen kommer ju inte se allt för glad ut. suck..
ska åka förbi gamla jobbet en sväng efter mitt svenska jobb imorgon och kolla om det behöves vikarier där, borde ju kunna få något iaf..
annars får jag väl se om jag kan jobba som personlig aassisten igen, men kände verklien inte att det var något för mig. åtmindstånde inte på det stället jag var på sist! men var bra när jag hoppade in natten för mamma, det trivdes jag riktigt bra med!

hmm, ska gå in och kolla platsbanken, kan ju hända att det finns något där! hoppas*

he det fint!
 ps; damir, älskar dig massor! ;) ds


Publicerat: 2009-03-08 @ 19:37:31


3 kommentarer
Postat av: Anonym

Svar på det du skrev i min blogg om hultredsfestivalen .. ;)



Sara: "Jag ska dit!!"



Martina: "Lycko dej, HEHE." ...



:p



2009-03-09 - 19:06:25 |
Postat av: Anna Sixtensson

vart är det ni ska flytta egentligen? :) Vart ligger detta omtalade krypin? :9

2009-03-09 - 20:50:58 |
Postat av: Sara

Ha,ha mitt omtalade krypin ligger inte längre bort än i jönköping, och vi ska inte flytta försen i juli, men jag gillar att ha såna saker planerade! :)

är ett inredningsfreak :)

kom på inflyttningsfesten!

2009-03-09 - 21:01:17 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0