bal!

Jag ska ju fixa tre eller fyre tjejer till balen! Ska verkligen bli jättekul!
Trion vill ha frisyrer som har "temat" fläta i luggen. Jätterolig med en sak som håller igop de tre frisyrerna men att man samtidigt kan veriera lite. Denna frisyr var en av de jag fick skickade till mig som ett hum av vad det var de ville ha, verkligen underbar!

  

Ser ju inte hur det ser ut där bak, men jag tycker man ska ha en lös lite slarvig knut, kanske med någon blomma som dekoration. Sminkningen tycker jag de har gjort helt rätt med, få fram det naturliga med ite skimmer i sminket. Vid ögonen skulle jag vilja lägga en rosa skulle på locket och sedan gult under ögat. Detta gör att blicken ser vaken ut och man får en ganska naturlig look samtidigt som det händer något. Den sminkningen framhäver verkligen solbrännan också! Till detta skulle den helt underbara klänningen till höger vara perfekt! Skulle jag få få på bal igen skulle jag lätt köra på en stilen!

Här kommer lite fler inspirationsbilder!



Jag hoppas att någon av de jag ska fixa är sugen på denna! Själv tycker jag om när man gör det klassiska och enkla lite annorlunda som här. Själv skulle jag göra bullen där bak större, annars är den en superfin frisyr!
Vill man spexa till den annu mes skulle man även kunna fläta in sidenband i flätan och avsluta med en stor rosett där flätan slutar, precis innan bullen.



Detta är en relativt enkel, men dock så vacker frisyr! Dock tycker jag att det förstör mycket att pärlorna i håret sitter på band. Kan visserligen förså att det blir dyrt att ha så många vanliga hårnålar med pärlor (de är oftast väldigt dyra) Men är man lite finurlig köper man vanliga hårnålar och sätter fast egna pärlor! Denna frisyr blir nog bäst med luggen antingen i sidbena som på bilden eller att man gör en lite prydlig rocka billy av luggen. Tror inte fläta blir bra på denna.



uppsättningar som denna tycker jag är så vackra! jag ska träna och se om jag kan få till, har aldrig försökt mig på en sådan. Klassiskt och stilrent, men verkligen halt underbart, passar till alla sorters balklänningar tycker jag!
Med lite sprayvax borde jag få till det! ;)
Publicerat: 2009-03-26 @ 09:54:05


2 kommentarer
Postat av: Mia

Vilken mysig blogg! Vill gärna läsa mer om stylingen!

2009-03-26 - 10:00:30 |
Postat av: Kent

verkligen en skitsnygg håruppsättning

2010-05-30 - 20:50:15 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0