Frida och Nemo!

Har varit lite dålig på att uppdatera sista tiden känner jag. Blir så när jag inte är hema så mycket..
I Söndags åkte vi till Stockholm för att hämte hem Frida och Nemo. Frida är en lite gultofsad kakadua ( fridlyst sort, finns bara 10 000 kvar i9 hela världen) och Nemo är em amazon. Redan från början hade vi tänkt att Frida skulle vara "min" och Nemo Damirs eftersom jag tycker kakaduor är så vackra och han gillar amazoner då de kan prata och så.
Frida bet mig odentligt i örat, blodet rann ner för halsen, och Nemo pratar bara med mig, inte med damir.. Så blev väl inte riktigt som vi planerat! Efter att jag markerat ett par gånger att det inte är okej att hon bits så har det gått bra och jag får kela med henne utan några större duster! Hon är en riktig kelgris, tycker om att bli klappad på. Nemo däremot vill gärna vara med och sitta på axeln ( han tycker om att sitta där och pilla mig i håret) en klappar man honom blir han heligt förbannad!


Här har vi dom små raringarna! Frida på axeln, Nemo på huvudet



Nemo hjälpte mig med matten, pennan var väldigt rolig tyckte han! Satt med den i sökert en halvtimma! Frida bliv lite avis, så hon flög till mig för att få en egen :)



Två matvrak! :D

Så i Lördags fixade jag till naglarna lite, resulatet blev väl ok...

  

Först blev det franskt, sedan kortade jag ner dem lite till och målade dem med ett nytt lack! Färgen jag var ute efter skulle egentligen varit snäppet mörkare, men hittade inget sådant..

Nu måste jag gå och äta, sedan blir det in till stan och göra mateprov! :O
Publicerat: 2009-05-06 @ 16:02:54


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0