ny balmake

Jag kämpar fortfarande med att få till bilderna med kameran, har inte gjort några större framsteg direkt.
Hur som helst så har jag gjort en ny balmake, tanken var att göra en som var lite mer diskret. En sminkning som ger personen en mer naturlig skönhet, men ändå syns det att man faktiskt har smink, när det är bal tycker jag inte det behöver bli för naturligt heller.

Så, här är resultatet, jag visar er bilderna även om man inte direkt kan se så bra hur det ser ut, jag kan berätta för er att det är större nyansskillnader i verkligheten. Då ser man att jag har arbetat med olika skuggor.



Jag tycker att detta är en sminkning som ALLA kan ha, vilken ögonfärg man än har, men speciellt fins blir det på er med blå ögon, de framhävs verkligen med dessa nyanser!


Jag har även framhävt käkparti och kindben, tycker ofta det räcker med det utan att använda rouge, men det är ju upp till var och en. Blir ju superfint med rosiga kinder också!
Till denna ögonmaken tycker jag att det skulle vara fint att göra en ordentlig grund ( har inte gjort det nu) så hyn ser sådär perfekt matt och len ut. Sedan framhäver man kind och käkben och använder solpuder så att hela ansiktet går i en gyllene färg. På med lite highlighter och läppglans så skiner hela du! En sminkning som man med lite variation kan ha både till vardags och fest.
Till bal tycker jag även att man borde köra på lösfransar för att få en mer glamorös touch på det hela.
Publicerat: 2009-05-25 @ 15:19:09


2 kommentarer
Postat av: Anonym

Bra syrran! Mkt bättre ;) puss

2009-05-26 - 16:34:22 |
Postat av: em

ja jättekul! :D men är dock skitnervös för intervjun imorgon :) oh tack så mycket :) snygg sminkning btw (Y) hoppas allt är bra!

2009-05-26 - 20:29:43 | URL: http://ehavskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0