pimpa husvagn..

Hej!
idag började vi fixa med husvagnen vi ska ha till fiket i sommar. Har tvättat av den ordentligt, men på grund av vädret kunde vi inte måla utsidan, däremot har vi börjat där inne, kulören heter kärleksört och är ljusrosa. Har bara måle ett lager nnu, behövs fler, så måse fixa mer färg. Tyvärr är väggarna så dåliga, så helt bra blir det aldrig, men man ser redan en kar förbättring :)
 Blir inga bilder idag, ni får se när det är färdigt!

Igår så var jag och red Martinas häst, Candela. Sist jag red henne gick det sådär, var första gången jag satt på henne och jag rider på ett annat sätt än vad hon är van vid. Jag tycker det känns som om hon strver mer bakåt än framåt när man sitter på henne, så precis som sist började jag med att hon skulle gå fram ordentligt. Blev endel gymtande eftersom hon tyckte det blev jobbigt, och det var det även för mig! värkte i vaderna så som jag fick ta i! Hade iaf stövlar på mig ist för skor, rider mycket bättre med stövlar..
Tillslut så lossnade det och hon verkade förstå vart jag ville komma, hon gick fram av sig själv och efter att jag jobbat lite med att få henne att böja sig gick det även mycket bättre med samlingen. Eftersom hon gick så super bra i dressyren kunde jag inte låta bli att hoppa lite, stod små hinder framme..
Eftersom jag förstått att hon haf lite problem i hoppningen och vill kasta sig mot hindren började vi väldig lågt, kanske 40 cm.. Inga problem där, hon drog inte det minsta, och använde ryggen fint. Höjde till 60 och det gick fortfarande väldigt bra, nu började hon även galoppera lite, vilket hon inte gjort innan, mest stått och stampat på stället..
kunde inte låta bli att höja lite till, blev 80, fortfarande bara småhinder, men med en häst man inte känner så bra och som tydligen är osäker i hoppningen är det bäst att ta det försiktigt.
På 80 stannade hon några gånger, märkte att hon var osäker. När jag väl fick lite mer galopp och tempo i henne gick det bättre, men hoppen blev ganska flacka, men hon hade aldrig någon tendens att rusa mot hindret som hon tydligen haft innan, så jag är nöjd! tror att problemet ligger i galoppen, hon måste lära sig att gå framåt men ändå behålla samlingen. Blir till att jobba på det!
 
Publicerat: 2009-05-09 @ 20:30:15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0