Piroschka

Efter ett uppehåll från ridningen så tog jag idag mig själv i kragen och satt upp på den lilla skruttan. Egentligen kan man knappast kalla det för uppehåll eftersom jag inte direkt hade henne igång. Hur som helst så tänkte jag försöka mig på att rida damen utan bett.. Så tog på remonten ist. Satte den lite extra långt ner på nosryggen eftersom hon oftast är väldigt stark. Var en ren chansning att rida utan bett, även att hon är sjukt stark så är hon känslig i munnen.
Till min stora färvåning gick hon MYCKET bättre utan bettet! Vet inte om hon är sjuk eller något, för så bra har hon inte gått på länge! Får prova göra det nästa gång jag rider och se hur det går då. Idag var hon mycket lugnare än vanligt och jobbade på fint, var lite svårt att få in högerbogen men sedan jobbade hon på riktigt bra, till skillnad från förr så fick jag till och med putta på henne lite då och då. I galoppen blev hon lång ett par gånger, tappade galoppen och slängtravade. Hon tyckte att det var väldigt jobbigt, men genom att göra flera galoppfattningar från skritt med avsaktningar emellan löstes det smidigt.

En stor anledning till att det gick så bra idag var nog att jag tagit mig i kragen och till min sits. Är helt knäppt, jag har suttit jättefult sista tiden, sedan sist jag red Candela så bara tänkte jag att jag fick skärpa till mig, så satte jag mig rätt. Sedan var det inget mer med det. Annars brukar man få kämpa lite med det och det brukar få ta ett tag att få det rätt. Hur som helst så satt det kvar idag, längde mina läder ett par hål och sedan satt jag som man ska.


Ha det bra!

Publicerat: 2009-05-22 @ 11:15:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0