depend nr 157

Mina naglar har ju äntligen växt sig lite längre, så det ser inte lika fult ut när jag använder lack numer!
Det är ju väldigt roligt att måla naglarna tycker jag, det går så fort och finns så oändligt många färger att välja på! För visst mår man lite bättre med en färgklick i detta vädret?
naglarna idag passar visserligen till hösten, den orange nyansen kommer från depend och har numret 157. (vilket visserligen framkommer ganska tydligt av rubriken men ändå)


Lacket är lite mer åt "antik" orange än på bilden i verkligheten. jag har målat tre lager och sedan använt ett genomskinligt överlack.
Färgen tycker jag om, men att bahöva använda tre lager för att få ett täckande resultat är lite dåligt tycker jag. Visserligen hade jag tänkt mig att endast ha ett tunt lager och låta det vara lite genomskinligt, men det passade inte alls med denna färgen. jag är extremt dålig på att vänta tills lack torkar, men idag tycler jag att jag var duktig på det. Trots det så är det inte längre någo slät yta på lacket, utan det har blivit små ränder och mönster i det. inte alls bra...


jag piffade även till det med dekorstenar. Det är första gången jag använder det, så blir spännande att se hur länge de sitter! Dock är stenarna jag köpte från viva la diva inte så bra, jag tycker att de flesta är alldeles för stora, men det är ju en smaksak. Dessa är de minsta jag har.

Någon som vet vart man kan köpa mindre till ett bra pris?
Publicerat: 2009-11-10 @ 21:11:48


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0