bloggisback?

Ni få som fortfarand ekikar in här då och då har nog inte undgått att märka att jag inte direkt uppdaterar så flitigt just nu. Som jag skrivit tidigare beror det på mina studier, jag behöver helt enkelt lägga tiden på annat. Å andra sidan har jag kommit på mig själv med att sitta och läsa andras bloggar istället för att skriva i min egen! Så nu har jag bestämt mig för att inte hålla mig så uppdaterad om vad som hönder i andras bloggar och istället uppdatera mig egen lite oftare. Det kommer inte bli som förut med flera gånger om dagen, och kanske inte några superlånga inlägg, men det blir i vilket fall oftare an vad som varit den senaste tiden!

jag kan börja med att meddela er att jag skaffat hund..
Kände att det blev lite jobbigt när mina hästar försvann att samtidigt flytta hemifrån utan hundar. En gång hund alltid hund finns det ju ett uttryck som lyder, och det ligger kanske något i det.
Jag lägger inte in några bilder idag, har inga fina på honom än, dessutom har jag lite bråttom, har en hel del att läsa om man säger så!
Men jag kan i alla fall säga att han heter Chicco ( inte jag som döpt honom) och han är en Chihuahua på snart ett år.
Jag valde att inte skaffa valp även om det är jättemysigt och jag känner att det är tråkigt att jag missat en del av hans uppväxt. jag är jättenöjd med honom, eftersom han ju redan är rumsren och är van vid att vara ensam hemma då och då. Det kan ju alltid bli prom´blem när man köper vuxna hundar eftersom de kanske inte är uppfortrade så som man själv vill. men jag kände direkt att det "klickade" mellan mig och hans förra ägare, vi hade väldig tlika filosofi om hur en huns ska behandlas. Även om han nu är en liten chihuahua så ska man inte ha honom i en väska och han klarar av att gå själv. Vi har varit ute på promenader i över två timmar och det gör han utan problem.

Nu ska jag tillbaka till min bok!

Ha det bra så hörs vi snart! :)
Publicerat: 2009-10-05 @ 21:33:13


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0