MAAT!

Det går ju inte riktigt att komma ifrån att livet som student inte är så jättelyxigt och glamouröst. MEN än så länge har vi inte behövt leva på nudlar, och jag tror med all säkerhet inte at6t det kommer behövas senare heller.
både jag och damir har valt att både få bidrag och fullt lån, vi eftersom vi har egen lägenhet kostar det betydligt mer än att bo hemma. tar man fullt lån blir det inga större problem med ekonomin så länge man accepterar att man inte kan ha en lyxig vardag.
Vi gör små saker för att spara på oengarna, som i längden säkert gör ganska stor skillnad!
En av de sakerna är att vi har matsedlar för varje vecka, istället för att göra spontana matinköp lite då och då göt vi ett stort i veckan då vi vet vad vi behöver till det vi ska laga.
När vi i början flyttade hit gjorde vi ett stort basinköp så vi har det viktigaste hemma. Sedan är det bara att kolla vad mer man behöver till de olika maträtterna och gå och handla.
Denna vecka får vi sammanlagt lägga ut cs 350 kr på det vi behöver äta! inte farligt alls tycker jag.

Vad jag tänkte komma fram till är alltså att jag ska börja blogga om mat.
Har du själv dålig fantasi och också vill spara pengar är det bara att ta en titt in hit för att få inspiration eller kanske komma med ett och annat tips till mig!

Jag lägger alltså ut ett dagens recept varje dag, så verkar något gott är det bara att göra lika dant!

Igår ( Måndag ) Åt vi pasta med baconsås
Detta är ett recept som min syster hittat på, väldigt enkelt, snabbt och billigt, men smakar lika bra för det!
Du behöver
pasta
bacon
creme fraice
lök
salt
peppar
ev grädde

Så koka upp pastan som vanligt, hacka lök, skär små bitar av baconen ( jag använder sax) och bryn i stekpannan. Tillsätt sedan creme fraicen och smaka av med salt och peppar, tillsätt eventuellt grädde.

klart!

Dock hade jag inten crema fraice hemma ( hade missat det på inköpslistan..) Så jag tog istället mjukost med bacon i som vi råkade ha hemma och tillsatte grädde. Blir ungefär likadant som orginalreceptet, men lite onyttigare.
Publicerat: 2009-09-01 @ 19:42:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0