Tisdagens rätt- chili con carne

Vad som är så bra med Chili con Carne är att man kan hälla i lite allt möjligt som man hittar i skafferiet och det passar för det mesta ändå! men eftersom vi ju är duktiga och veckoinhandlar har vi ett basrecept att gå efter.
detta brukar jag ha i min Chili con carne, men som sagt det går ju att ta i så mycket mer än så!

Nötfärs
lök
paprika
krossade tomater
tomatpuré
vitlök
vita bönor
salt, peppar, chilipulver

Hacka löken och bryn i stekpannan. dela paprikan i småbitar och rör ner tillsammans med köttfärsen. Lägg i resten av ingredienserna och kryddorna, men vänta med bönorna. Låt koka i ca 10 min och rör om då och då.
Häll sedan i de vita bönorna. rör om och smaka av med salt och peppar.
Just idag år vi det med tortillla chips. Är vi många som skall äta brukar jag koka ris och hälla i också!








Publicerat: 2009-09-01 @ 21:11:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0