belåten

Ja, precis så känner jag mig nu. Det är mycket att göra i skolan nu, stress som påverkar en på alla sätt. Jag tror jag är ganska duktig på att skaka av mig press av alla slag Förr hade jag stor prestationsångest när det gällde det mesta. Varför få ett vg när man kan få mvg?
Är det något jag har lärt mig av att plugga affärsjuridik är det att vara nöjd över det jag faktiskt klarar av. Jag tror min stress över skolan ligger djupt in, jag gömmer undan den, glömmer den och ignorerar den.
Nu gör jag annorlunda, jag känner mig kanske mer medvetet stressad nu, men jag tar tag i saker bättre, är på väg att komma in i rutiner. Fortfarande kan jag göra det mycket bättre, men detta är en början.
Jag har tvivlat på mig själv från första början, något jag gör väldigt sällan.
En svår utbildning, ett nytt stadie i livet, en ny miljö och nya människor ger inte mycket till trygghet.

Jag har hittat mig själv igen


Och det känns... bra, jag känner mig nöjd och positiv, kanske till och med lycklig?

Ta nu inte det sista fel, jag menar inte att jag aldrig är lycklig, men för mig är det lite svårt att sätta fingret på vad lycka är, kanske är det vad jag känner just nu..

Jag ska sätta rutiner i vardagen; motionera, plugga, städa, umgås... Ta hand om mig och mina intressen helt enkelt.

Allt har sin tid, just nu kan jag bara ta till vara på tiden jag har i min hand på bästa sätt och det är just det, att känna mig nöjd med hur jag förvaltat min tid som ger mig denna känsla av belåtenhet.

Publicerat: 2010-04-28 @ 20:38:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0