håår!!

Nu har jag gett mig f*n på att få ett vackert hår. Jag började med att för ca en månad sedan blondera och avfärga det FEM gånger. Självklart blev det inte glansigt och livfullt av det, vilket jag inte heller förväntade mig, men kag trodde åtmindstånde att det skulle bli ljust. Tji fick jag!
Klippte av det en bit och lät det vila, nu har jag just kört i en toning.. Dock tror ag det blir lite mörkare än jag önskat vilket ju är surt efter alla blonderingar, får hoppas att den vekligen tvättas ur som den ska...
Har även klickat hem lite gott till håret, har aldrig använt särskilt bra produkter innan, så hoppas på det bästa..

Från bror&syster har jag köpt dessa produkter:

Tigi Bed Head - Control Freak Shampoo

Tigi
Tigi Bed Head - Control Freak Shampoo
Detta underbara schampo tar hand om dina lockar på ett kick. Tillsammans med
de andra produkterna i Control Freak-serien utgör det här schampot ett komplett
paket för dig som vill ha full kontroll över ditt eget hår.

Egenskaper: Motverkar flygigt hår, ger lockigt eller rakt hår med mycket
glans. Hjälper dina lockar att se bättre ut samt rakt hår att bli
slätare. Ger håret massor med fukt.
Känsla: Mjukt och medgörligt.
Hårtyp: Alla längder – för lockigt och rakt hår.
Doft: Ananas.

Nyckelingredienser:
Sojaproteiner Reparerar och stärker håret.
B5 Antioxidant som reparerar och stärker.
Solfilter UV-skydd.


Hårologi - FIL FOB Flexi Spray

Hårologi
Hårologi - FIL FOB Flexi Spray

-"Passar väldigt bra på ALLA Kemiskt behandlade hår kan användas både på morgon och kväll för att uppleva en stor kvalitétsförändring på håret. En av syrrans favoriter."

Kurspray med aminosyror, provitamin B5 och skyddande UV-filter. Skapar volym, ger fuktighet och verkar regenererande. Kan sprayas över torrt eller fuktigt hår varje dag för att förbättra hårets kvalité. Sköljs ej ur.

PH-värde: 4,5

Hårologi - Hair Scalp Multi Treat

Hårologi
Hårologi - Hair Scalp Multi Treat

pH-balanserande all-round inpackning med aminosyror, renad lanolin och vitaminer. Tar bort avlagringar och reder ut håret. Ger en positiv och regenererande effekt på hud och skalp. Enastående även som shampoo och balsam.

Går även att använda som rensningsprodukt till blekta hår som med tiden suger åt sig bla. avgaser, koppar och klor. Tvätta håret med Hair & Scalp shampoo en gång, lägg i ca 1msk Multi Treat i håret masera håret i ca 3 minuter, skölj under ca 5 minuter applicera åter ca 1 msk Multi Treat i håret masera håret igen, under ca 3 minuter, skölj senan under minst 5 minuter. Upprepa ca 1 gång i veckan.

Om man är solbränd upplever även "bror och syster" att den funkar väldigt bra att lägga på solbrännan för mildring av smärtan och även för att återfukta huden.

 

 



Publicerat: 2010-04-07 @ 10:48:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0