första skoldagen avklarad

nu sitter jag här och trycker i mig mat, har inte direkt haft någon ro till att äta förrens nu. Externredovisning stod på schemat idag, och ni som känner mig vet att jag inte direkt är ett fan av redovisningskurserna. Det började med en repetition av det vi skulle lärt oss av förra kursen, den tentan gjorde jag inte, och som väntat förstod jag ingenting. Sedan visade det sig att böckerna jag skaffat är helt fel, vi skulle dessutom läst i dem redan tills idag, och ytterligare några kapitel tills imorgon.
Situationen är alltså att jag precis börjat med något jag inte tycker om, att mina förutsättningar ser dåliga ut och att jag redan ligger efter...

Dock fick min sambo lite dåligt samvete eftersom det var han som propsat på att jag skulle köpa böckerna innan kursen (jag ville vänta för att vara säker på att få rätt) så snabbt som attan hittade han någon som skulle sälja rätt böcker till ett bra pris (detta fick han alltså ordna med från Tjeckien)

Nu har jag då äntligen mina böcker och läser för fullt, ska verkligen försöka hänga med någorlunda från början.

Så slutligen, det känns ändå ok att vara igång igen. Jag hade av någon anledning förväntat mig en mjukstart, var jag fick det ifrån förstår jag inte.. Men att vara igång ordentligt, något att ägna sig åt och lite stress tror jag passar mig utmärkt just nu, jag ska klara detta! (såvida jag klarade min omtentor och ska läsa denna kurs över huvud taget, men det orkar jag inte tänka på nu..)

Publicerat: 2010-08-31 @ 20:43:37


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0